چهارشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۴۸۷۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/قیمت پیاز و سیب زمینی در ۲ هفته آینده کاهش می‌یابد

کارگر گفت: با توجه به وقوع سیلاب در استان های جنوبی و ازدیاد صادرات، قیمت پیاز و سیب زمینی با نوساناتی در بازار روبروست.

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به کاهش ذخایر پرتقال و سیب در سردخانه ها، قیمت میوه در سطح بازار با نوساناتی روبروست.
وی قیمت هر کیلو پرتقال تامسون شمال را ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو پرتقال جنوب ۵ تا ۷ هزار و ۵۰۰، پرتقال خونی شمال ۴ تا ۶ هزار، پرتقال خونی جنوب ۵ تا ۷ هزار و ۵۰۰ و پرتقال رسمی شمال ۴ تا ۶ هزارتومان است.
کارگر قیمت هر کیلو خیار بوته‌ای را ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: همچنین قیمت هر کیلو گرم خیار گلخانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، سیب لبنانی زرد ۶ تا ۱۱ هزار، سیب لبنانی قرمز ۶ تا ۱۰ هزار، کیوی ۵ تا ۹ هزار، گریپ فروت تو سرخ ۳ تا ۵ هزار، لیموشیرین ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰، ملون ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰، موز ۱۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰، نارنگی تخم پاکستانی ۶ تا ۱۰ هزار و هندوانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان است.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی از افزایش عرضه گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به افزایش عرضه، قیمت گوجه فرنگی تا حدودی در بازار کاهش یافته است به طوریکه هم اکنون هر کیلو گوجه فرنگی بوته‌ای با نرخ ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و گوجه فرنگی گلخانه ای ۴ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان عرضه می‌شود و در نهایت با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها به فروش می‌رسد.
وی با اشاره به دلایل گرانی قیمت پیاز و سیب زمینی در بازار بیان کرد: با توجه به وقوع سیلاب در استان‌های جنوب کشور و ازدیاد صادرات در ماه‌های اخیر، قیمت سیب زمینی و پیاز با نوساناتی در بازار روبروست که با ممنوعیت صادرات و عرضه پیاز و سیب زمینی نو به بازار طی ۲ هفته آینده باید منتظر کاهش قیمت محصول در بازار باشیم.
کارگر نرخ هر کیلو پیاز را ۶ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو سیب زمینی کهنه با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، سیب زمینی نو ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، باقالی سبز ۳ تا ۴ هزار، بادمجان قلمی ۳ تا ۵ هزار، بادمجان گلخانه ۵ تا ۶ هزار و ۵۰۰، لوبیا سبز ۷ تا ۹ هزار، هویج ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ و شلغم ۲ تا ۴ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می‌شود.
این مقام مسئول قیمت هر کیلو فلفل تند ریز را ۵ تا ۸ هزار، فلفل دلمه سبز ۵ تا ۷ هزار، کاهو رسمی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کاهو پیچ سالادی ۲ تا ۴ هزار، کلم بروکلی ۷ تا ۹ هزار و کلم سفید و قرمز را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد سیب زمینی و پیاز مورد نیاز از جنوب کشور تامین می‌شود، تصریح کرد: وقوع سیل اخیر عرضه سیب زمینی و پیاز را تحت تاثیر خود قرار داده است که با برداشت محصول در روز‌های آتی پیش بینی می‌شود که بازار به تعادل برسد.

(چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸) ۱۱:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها