شنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۴۷۶۶
گزارشگر : ۳۶۳۲
mbanews
سرویس سرویس عمومی

تلاش برای همراهی با قدرت خرید مخاطبان

در تحقیقات اخیر شرکت پژوهش بازار و رسانه‌ی امروز ( (EMRCکه به بررسی دیدگاه افراد جامعه در خصوص تغییرات و شرایط جهان و ایران پرداخته است، مشخص شد که قدرت خرید مخاطبان ایرانی در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است. برای مثال: ۹۰ درصد زنان حاضر در پژوهش، از کاهش قدرت خرید خود خبر داده‌اند. چنین درصدی با تغییرات جزیی در میان آقایان حاضر در پژوهش همدیده می‌شود.

علاوه بر تحقیقات مکتوب؛ چنین کاهش قدرت خریدی را به راحتی می‌توان در مشاهدات میدانی و با حضور در فروشگاه‌ها نیز مشاهده کرد. کاهشی که نحوه خرید و نگاه مخاطبان را تغییر داده و باعث شده که آنها برای مدیریت مالی‌شان تصمیم‌گیری دقیق‌تری داشته باشند. وقتی نگاه مخاطبان تغییر کند، برندها نیز برای ماندگاری در بازار باید روند تازه‌ای را در پیش بگیرند. چندی‌ست در فروشگاه‌ها شاهد حضور گسترده‌ی محصولات مختلف در بسته‌بندی‌های کم حجم هستیم. محصولاتی که قبلا نیز در قفسه‌ها حضور داشتند اما حضورشان وسیع نبود. محصولاتی که برخی از برندها به سراغ تولید آنها رفته بودند اما با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده این روزها برندهای بیشتری به سمت تولید آنها رفته‌اند.

در این باره هیربد سبحانی مدیرمارکتینگ و تبلیغات شرکت صنایع غذایی برتر گفت: شرکت صنایع غذایی برتر در صدد است، در برخی از گروه‌های محصولی مانند آجیل كه سال گذشته از لحاظ قیمتی رشد بیشتری را نسبت به سایر محصولات داشتند، با اجرای طرح افزودن محصولات با بسته‌بندی های کم حجم تر به سبد کالایی شرایط راحت‌تری را برای خرید این اقلام برای خانواده ها فراهم بکند. همچنین در زمینه محصول برنج نیز که به نوعی قوت غالب کشورمان محسوب می شود، از آنجایی که در شرکت برتر تنها از برنج‌های ایرانی استفاده می‌شود در تلاش هستیم محصولی را ارائه نمائیم که علاوه بر ایرانی و با کیفیت بودن، از لحاظ قیمتی نیز ارزانتر از دیگر محصولات سبد کالایی باشد.

سبحانی در ادامه افزود: مواردی که از آنها یاد کردم، اقدامات جزیی هستند که برند برتر با شرایط موجود سعی دارد به منظور همراهی با مشتریان اجرایی کند. اما این شرکت در تلاش است برای حل مسئله قدرت خرید مخاطبان اقدامات موثرتر و بزرگتری را نیز اجرایی کند.

شرکت صنایع غذایی برتر به زودی از برندی رونمایی خواهد کرد که تمرکز اصلی آن بخشی از جامعه با دهک‌های اقتصادی پایین‌تر است. از آنجایی که استراتژی برند برتر بر اساس انتظار ذهنی مخاطبین‌مان ارائه کالاهای با کیفیت درجه یک است که طبعا از لحاظ قیمتی شرایط محدودی را برای ارائه محصول با قیمت های پائین تر دارا هستند. بنابراین در صدد هستیم که در قالب برند جدید، با ارائه محصولاتی که از نظر سایز کوچکتر و از نظر کیفیت و ارزش ریالی در سطح پریمیوم نیستند امکان خدمت رسانی به دیگر اقشار جامعه را داشته باشیم و محصولات اکونومی تری را به بازار ارائه نمائیم.

(شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸) ۱۲:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها