شنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۴۷۶۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

ذخایر کافی مواد غذایی حداقل برای 6 ماه فراهم شده است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای مقابله با بحران‌ها باید ذخایر کافی مواد غذایی حداقل برای 6 ماه کشور داشته باشیم که وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه به خوبی عمل کرده است.

اولین گردهمایی نمایندگان ولی فقیه در سازمان‌ها و نهادهای وابسته به وزارت جهاد کشاورزی امروز در سالن شهدای نعمتی جم در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی‌دامغانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این همایش گفت:‌ در مدیریت اسلامی مدیر باید برای برخورد با حوادث آماده باشد گرچه سیل برکاتی داشته اما خسارت‌هایی هم به حوزه کشاورزی و مردم وارد کرده است و بین 70 تا 80 نفر بر اثر سیل از بین رفتند.
وی افزود:‌مردم به لحاظ روحی در مناطق سیل‌زده آسیب دیدند و خرابی‌های زیادی به بار آمد و این حوادث نشان داد که دولت برای حوادث غیرمترقبه آماده  نبوده است.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: برخی مسیل‌ها پر شده بود در حاشیه برخی رودخانه‌ها ساخت و ساز انجام شده بود در کنار برخی رودها شهربازی درست کرده بودند در وسط مسیل آب‌نما ایجاد کرده بودند و فکر می‌کردند دیگر سیل نمی‌آید اما با یک بارندگی شدید سیل جاری شد و تمام بناهای ساخته شده در مسیر از بین رفت.
تقوی‌دامغانی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران در وزارت کشور وجود دارد، گفت: اما برخی افراد چرت می‌زنند تا اگر حادثه‌ای به وجود می‌آید باید فکر کنند چه کار کنند در حالی که باید قبل از حادثه پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند.
وی گفت: برای مقابله با بحران در سال‌های قبل بودجه‌ای در نظر گرفته شده بود و برخی ماشین‌آلات برای رویارویی با بحران تهیه شده بود و در اختیار استانداری‌ها قرار داده شده بود اما برخی از آنها این ماشین‌آلات را فروختند و تبدیل به خودروی شاسی بلند کرده بودند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود:‌سازمان هواشناسی از یک هفته قبل هشدار داده بود اما آمادگی لازم در برخی دستگاه‌ها ایجاد نشده بود.
به گفته تقوی‌دامغانی اگر همت مردم و کمک‌های مردمی نبود دولت نمی‌توانست به تنهایی این بحران را از پیش پای بردارد. برخی از مدیران ما دچار روزمرگی شده‌اند در حالی که امیرالمومنین علی (ع) می‌فرماید برای مقابله با دشمن آماده شوید قبل از اینکه دشمن به شما حمله کند او را زمین‌گیر کنید.
وی با اشاره به فرازی از سخنان حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه گفت: اگر مردم در خواب باشند و دشمن پیشروی کند تازه می‌گویند چه خبر شده در حالی که باید دشمن را آن سوی مرزها زمین‌گیر کرد و اگر اجازه دهیم دشمن پیشروی کند شکست می‌خوریم.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: رهبری فرمودند اگر داعش را در سوریه زمین‌گیر نمی‌کردیم باید داخل مرزها با آنها می‌جنگیدیم.
تقوی در مورد ستاد مدیریت بحران گفت: به گفته رئیس این ستاد لایحه مقابله با بحران 4 سال قبل به مجلس ارائه شده است اما این لایحه هنوز در مجلس مانده و در این زمینه قانون لازم را نداریم. عده‌ای بودجه را گرفته و صرف کارهای دیگری کرده‌اند و این یک مسئله عمومی است.
وی گفت: در بحث مدیریت اسلامی باید مسئولیت را یک امانت بدانیم و مدیر نسبت به سمت خود حریص نباشد.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: برای مقابله با بحران ها باید دیگر انبارها را به حدی پر نگه داریم که حداقل برای 6 ماه ذخیره تغذیه مردم موجود باشد تا اگر بحرانی ایجاد شد، مشکل ایجاد نشود. در مورد دارو نمی‌دانیم که چقدر ذخیره داریم اما در بخش کشاورزی این اطمینان را می‌دهیم که ذخایر کافی برای زمان‌های بحرانی وجود دارد.
تقوی تاکید کرد: به فرموده امیرالمومنین اگر کسی حرص و ولع به مدیریت داشته باشد هلاک می‌شود و اگر در کارزار انتخاباتی  عده‌ای با دروغ و فریب رای مردم را جمع کنند و پس از راهیابی آن وعده‌ها را فراموش کنند این عامل هلاک خواهد بود و آفت نظام اسلامی خواهد شد.
به گفته وی مدیر اسلامی از قبول مسئولیت پرهیز دارد و همانگونه که مراجع تقلید معمولا می‌گویند فلانی از من بهتر است و من در خدمت او هستم مدیر اسلامی نیز باید کسی که از او بهتر است را بپذیرد.
به گفته نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی پیامبر فرمودند کسی که در حکومت حریص باشد به او پست نمی‌دهیم و مدیر در نظام اسلامی باید زینت مدیریت باشد یعنی به پستش اعتبار بدهد. همانگونه که شخصی به نام صعصعه در روز دوم خلافت امام علی آمد و گفت تو به خلافت زینت دادی. یعنی مدیر اسلامی باید به پست خود اعتبار ببخشد. آنچه می‌گوید خودش به آن عمل کند. بر اساس آیه لم تقولون مالا تفعلون یعنی چرا چیزی را می‌گویید که خود به آن عمل نمی‌کنید.
وی همچنین با اشاره به حکمتی از نهج‌البلاغه گفت: به فرمایش امام علی هر روز کار خود را دارد. کار امروز را نباید برای فردا حواله دهیم. فردا هم کار خود را دارد. باید یک مدیر با مردم مهربان باشد.
تقوی در پایان به رعایت اولویت‌ها در مدیریت اشاره کرد و گفت: یک مدیر باید زمان‌شناس باشد و هرکاری در زمان خودش انجام شود و کارهای مهمتر را در اولویت قرار دهد.

(شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸) ۱۱:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها