پنج شنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۴۷۲۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پرداخت ۲۰ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مناطق سیل‌زده

صندوق بیمه کشاورزی از آغاز سال ۹۸ تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران مناطق سیل زده پرداخت کرده است.

در پی رخداد سیل گسترده فروردین ماه ۹۸، صندوق بیمه کشاورزی بخشی از خسارات مناطق سیل زده را به طور کامل پرداخت کرده است و به محض دریافت و تأیید گزارش‌ها، خسارات پرداخت می‌شود و این روند تا تکمیل ارزیابی همه مزارع خسارت دیده ادامه خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، خسارات بیمه گذاران برخی از مناطق آسیب دیده همچون آق قلا، گمیشان در استان گلستان و استان‌های لرستان، مازندران و خوزستان پرداخت شده و مابقی نیز در حال تکمیل فرآیند ارزیابی خسارات و در روند پرداخت غرامات قرار دارند.
این گزارش می‌افزاید: به منظور حصول دقت و سرعت بیشتر، فن آوری های ماهواره‌ای سنجش از دور Remote Sensing) RS) و سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) دانش بنیان در ارزیابی خسارات اخیر به کار گرفته شده است.
پس از وقوع سیل گسترده اخیر در کشور، اکیپ‌های تخصصی ارزیابی فنی بیمه کشاورزی در شمار نخستین نیروهایی بودند که در عرصه‌های سیل زده حضور داشته و در ایام تعطیلات فروردین، امر تخصصی ارزیابی خسارات را با جدیت آغاز کرده و تاکنون بدون وقفه ادامه داده اند.
صندوق بیمه کشاورزی از عموم کشاورزان دعوت کرده است تا در طی سال نسبت به تهیه بیمه نامه کشاورزی، از نزدیک‌ ترین شعبه بانک کشاورزی یا دفاتر خدمات بیمه کشاورزی، اقدام کنند تا در هنگام رخداد خسارت‌هایی همچون سیل، طوفان، سرما و یخبندان، زلزله و بیماری‌های دام، طیور و آبزیان، امکان دریافت غرامت را از طریق سازوکار آسان بیمه کشاورزی، داشته باشند.

(پنج شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۸) ۱۰:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها