پنج شنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۴۷۲۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ضرورت افزایش قدرت چانه‌زنی تشکل فراگیر صنعت طیور

شیرزاد با توجه به پوشش حدود ۹۰ درصدی فعالان حوزه مرغ تخم گذار توسط اتحادیه میهن، بر لزوم افزایش قدرت چانه‌زنی این تشکل فراگیر صنعت طیور تأکید کرد.

حسین شیرزاد  مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در دیدار نوروزی با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران تخم گذار میهن، با اشاره به معضل مهم و اساسی چگونگی تأمین مالی  اتحادیه میهن در راستای انجام برنامه‌های پیش رو تأکید کرد: چنانچه بانک کشاورزی بخواهد در زمینه بانکداری شرکتی و تأمین مالی زنجیره تولید ورود کند، یکی از آماده‌ترین بستر‌های موجود در حوزه زنجیره‌های کشور به لحاظ ساختاری و نظم تشکیلاتی اتحادیه میهن است و از این رو سازمان مرکزی تعاون روستایی ضمن حمایت از این امر در تأمین تضامین مورد نیاز بانکی آن  مساعدت خواهد کرد.
وی همچنین با توجه به پوشش حدود ۹۰ درصدی فعالان حوزه مرغ تخم گذار توسط اتحادیه میهن، بر لزوم افزایش قدرت چانه‌زنی این تشکل فراگیر صنعت طیور تأکید کرد و افزود: معتقدیم اتحادیه میهن باید در بازرگانی مربوط به تأمین نهاده‌ها، پروتئین‌ها و ویتامین‌های مورد نیاز صنعت تخمگذار نظیر ذرت، سویا و بویژه متیونین، لیزین و ویتامین‌های مختلف در کنار اتحادیه بازرگانی تعاونی‌های کشور  ورود فعال داشته کما اینکه در حال حاضر با چالش جدی در این زمینه  مواجهیم.
شیرزاد با اشاره به عزم سازمان متبوع در تشکیل شورای عالی هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی، بیان کرد: بی‌تردید قدرتمندترین نهاد رسمی بخش کشاورزی کشور، شورای عالی تشکل‌های بخش کشاورزی، مرکب از نمایندگان کلیه ذی‌نفعان و ذی‌مدخلان بخش کشاورزی خواهد بود و بدیهی است که اتحادیه میهن نیز به نمایندگی از طرف جامعه مرغداران تخم گذار کشور در آن حضور فعالانه خواهد داشت.
بنابه این گزارش، استفاده از فضای میادین عرضه مستقیم در سطح کلانشهر‌ها به عنوان یکی از وظایف مهم و راهبردی اتحادیه‌ها و حمایت کامل سازمان تعاون روستایی از این امر، موضوع دیگر مورد تأکید بود.
وی همچنین شیوه سابق یارانه‌ای در صنعت طیور کشور را فاقد توان پاسخگویی به نیاز‌های امروزی این صنعت دانست.
رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ادامه داد: از مدتی قبل پیگیری‌های لازم جهت برقراری بیمه‌های جزئی و کلی از کار افتادگی، بازنشستگی و بیمه‌های عمر برای فعالان صنعت مرغ تخم گذار توسط سازمان تعاون روستایی آغاز شده که به کمک اتحادیه میهن در این زمینه نیاز جدی احساس می‌شود.
شیرزاد شناسایی، تقویم و واگذاری زیرساخت‌های موجود سازمان به شبکه از جمله اتحادیه مرغداران تخم گذار میهن در زمره برنامه‌های در دست اقدام امسال  سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برشمرد.
شایان ذکر است؛ اتحادیه مرکزی مرغداران میهن که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرده، در حال حاضر مشتمل بر ۱۷ اتحادیه و تعاونی استانی، چهل تعاونی شهرستانی و ۱۸۰۰ واحد مرغداری تحت پوشش با ظرفیت اسمی ۱۱۱ میلیون قطعه مرغ تخم گذار و پرورش پولت است که هم‌اکنون با ظرفیت فعال بیش از ۷۰ میلیون قطعه مرغ تخمگذار، سالانه بالغ بر ۹۵۰ هزار تن تخم مرغ خوراکی کشور را تولید می‌کنند.
در عین حال، واحد‌های یاد شده از توان تولید نزدیک به ۷۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه و صادرات حدود ۷۰ هزار تن تخم‌مرغ خوراکی و شش میلیون قطعه جوجه و پولت برخوردارند.

(پنج شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۸) ۱۰:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها