سه شنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۴۶۸۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

باشگاه تولید کنندگان زیتون بالای ۵ تن در هکتار راه اندازی می‌شود

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی از راه اندازی باشگاه تولید کنندگان زیتون بالای ۵ تن در هر هکتار در سال جاری خبر داد.

رحمت الله پریچهر با اعلام این مطلب گفت: آموزش عملی باغدارانی که زیر ۵ تن در هکتار تولید می کنند توسط زیتون کاران پیشرو و نمونه به منظور اقتصادی کردن تولید، ارتقای کیفیت این محصول و بهبود معیشت باغداران از اهداف راه اندازی این باشگاه است.
وی افزود: انتظار داریم این اقدام در نهایت منجر به افزایش تولید روغن زیتون شود و بخشی از نیاز داخلی کشور به این محصول از طریق زیتون فراهم شود.
پریچهر با بیان این که باغداران کشور امسال در باغ های متراکم در هر هکتار ۳۰ تن دانه زیتون تولید کردند، اظهار داشت: حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد تولید ما از باغاتی است که بیش از ۵ تن در هکتار دانه زیتون تولید می کنند.
وی تصریح کرد: در کشور ما بخش عمده باغات زیتون، آبی هستند و تولید در این باغات زمانی اقتصادی می شود که محصول شان اقتصادی و با کیفیت باشد و در غیر این صورت معیشت زیتون کاران بهبود پیدا نخواهد کرد.
مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اگر باغداری بتواند ۵ تن در هر هکتار تولید کند مزیت مزیت تولید برایش ایجاد می شود.
وی با اذعان به این که زیتون نیاز آبی کمی دارد، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور و نیاز آبی کم باغات زیتون، یکی از گزینه های خوب برای استفاده حداکثری از آب، تولید این محصول است.
پریچهر نیاز آبی هر هکتار باغات زیتون را ۵ هزار متر مکعب عنوان کرد.
وی اظهار داشت: بخشی از تولید کنندگان بالای ۵ تن زیتون در هکتار در کشور شناسایی شده اند.

(سه شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸) ۱۱:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها