دوشنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۴۶۵۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

اعزام اکیپ های سازمان دامپزشکی به مناطق سیل زده/ پرداخت غرامت به دامداران از امروز آغاز می شود

رفیعی پور از اعزام نیروهای واکنش سریع دامپزشکی از پنج منطقه کشور به استان های آسیب دیده سیل خبر داد.

علیرضا رفیعی پور، رئیس سازمان دامپزشکی به محض بازگشت به تهران از اجلاس سلامت آبزیان سازمان جهانی بهداشت دام OIE در کشور شیلی، به دیدار و بازدید از وضع شهرستان پل دختر و روستا‌های تخریب شده این شهرستان شتافت و در جریان دیدار با موسی خادمی استاندار لرستان، برای اعزام نیرو‌های واکنش سریع دامپزشکی از پنج منطقه کشور اعلام آمادگی کرد و افزود: اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی مورد نیاز از سایر استان‌ها به منطقه آسیب دیده اعزام خواهند شد.
 
رفیعی پور با بیان اینکه تجهیزات، سم، دارو و سایر نهاده‌های دامپزشکی مورد نیاز به این منطقه ارسال و پرداخت غرامت به دامداران خسارت دیده از امروز شروع خواهد شد، افزود: وزیر جهاد کشاورزی دستور پرداخت غرامت را صادر کرده است.
 
رفیعی پور ادامه داد: در هر منطقه هر گونه تلفاتی برای دام و طیور اتفاق افتاده، سریعا عملیات بهداشتی دامپزشکی در آنجا شروع شده است چرا که هرگونه تعلل در این مورد می‌تواند بهداشت انسانی را به جدیت تهدید کند.
 
جمع آوری و دفن بهداشتی طیور در سیل اخیر امری ضروری است
 
رئیس سازمان دامپزشکی کشور هشدار داد: بعد از فروکش کردن این بحران، احتمال شیوع بیماری شاربن در منطقه  به دلیل فراهم شدن شرایط زندگی برای باکتری عامل این بیماری وجود دارد. بعلت اینکه باکتری شاربن که در شرایط سخت چندین سال بصورت اسپور یا شکل مقاوم باقی می‌ماند در صورت فراهم شدن شرایط از جمله جابجایی خاک در حوادثی همانند سیل شروع به تکثیر و شیوع بیماری می‌ کند بر این اساس واکسیناسیون علیه این بیماری در استان‌های درگیر سیل در حال انجام است.
 
رفیعی پور با بیان اینکه هر جا امکان دسترسی بوده و همکاران ما اطلاع یابند و یا مردم به همکاران ما اطلاع دهند، بلافاصله همکاران ما عملیات بهداشتی را انجام خواهند داد افزود: پیش‌بینی به موقع و عملکرد سریع و گسترده همکاران ما در امر واکسیناسیون و سم پاشی و ضدعفونی مناطق درگیر تلفات دامی و مدیریت بیماری‌های دامی، به پیشگیری از بروز بحران و جلوگیری از اشاعه انواع بیماری‌ها تا این لحظه کمک موثری کرده است.
 
موسی خادمی، استاندار لرستان در این دیدار با بیان اینکه در جریان این فاجعه و مسائل بعد از آن بحث پیشگیری و مراعات بهداشت و درمان مباحث مهمی است، از سرعت عمل و تلاش شبانه‌روزی سازمان دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی استان لرستان در منطقه و امداد رسانی به دامداران استان قدردانی کرد.
 
انتهای پیام/
واکسیناسیون و سم پاشی استان های آسیب دیده در جلوگیری از انواع بیماری ها موثر بوده است
(دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸) ۱۰:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها