یکشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۴۶۱۷
گزارشگر : ۳۵۱۴
سازمان دامپزشکی کشور
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ارزیابی سیستم اجرایی دامپزشکی ایران توسط سازمان جهانی بهداشت دام

دکتر علیرضا رفیعی پور، رییس سازمان دامپزشکی ایران اعلام کرد: در اردیبهشت ماه 98 پس از گذشت بیش از ده سال از اولین ارزیابی مهمترین همکاری سازمان جهانی بهداشت دام oie و سازمان دامپزشکی ایران که برای مشخص‌شدن نقاط قوت و ضعف سیستم اجرایی در رابطه با مدیریت بهداشتی، تشخیصی، نظارتی و رابطه حاکمیت در پیشبرد مقررات ملی و بین‌المللی با بخش‌های خصوصی، دانشگاهی، پژوهشی و تحقیقاتی انجام می‌شود.

به گزارش فودنا در دیدار رییس سازمان دامپزشکی کشورمان با رئیس و مسئول روسای دامپزشکی کشورهای عضو oie در خصوص انجام pvs،.دکتر علیرضا رفیعی پور ، رییس سازمان دامپزشکی ایران اعلام کرد: در اردیبهشت ماه 98 پس از گذشت بیش از ده سال از اولین ارزیابی مهمترین همکاری سازمان جهانی بهداشت دام oie و سازمان دامپزشکی ایران که برای مشخص‌شدن نقاط قوت و ضعف سیستم اجرایی در رابطه با مدیریت بهداشتی، تشخیصی، نظارتی و رابطه حاکمیت در پیشبرد مقررات ملی و بین‌المللی با بخش‌های خصوصی، دانشگاهی، پژوهشی و تحقیقاتی انجام می‌شود، بار دیگر این ارزیابی در اردیبهشت ماه سال جاری در حوزه حیوانات خاکزی انجام خواهد شد.

 

 وی با بیان اینکه اعتماد بین حاکمیت و بخش‌های خصوصی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت دامپزشکی دولت‌ها در پیشبرد اهداف برای حفظ و حراست از سرمایه دامی، تجارت بین المللی و بهداشت عمومی است افزود: همچنین در این اجلاس پیشنهاد شد به‌صورت مستقل ارزیابی pvs آبزیان نیز برای به‌ روز بودن دامپزشکی کشورها در این خصوص به درخواست کشور ایران انجام شود، انجام این ارزیابی مهم توسط oie چند ماه است با اعزام تیم ممیزی به ایران قطعی شده است. 

 

رفیعی پور با بیان اینکه در دیدار با رئیس oie در خصوص آثار تحریم‌های اقتصادی آمریکا و تاثیر منفی آن بر تامین غذا، واکسن و داروها که به دلیل مشکل انتقال ارز عملا حوزه تولید دامی و امنیت غذایی مردم ایران هدف قرار گرفته است، صحبت شد، افزود: در این رابطه رئیسoie با توجه به پیگیری و مکاتبات دامپزشکی ایران، اعلام کرد در چارچوب ضوابط بین المللی از همه راه‌های لازم برای کمک به ایران استفاده خواهد کرد. 

 

لازم به ذکر است سازمان بهداشت جهانی دام (oie) برنامه ای تحت عنوان PVS دارد ( performance of veterinary service ) که برای ارزیابی وضعیت خدمات دامپزشکی در کشورهای عضو است. در این برنامه، وضعیت دامپزشکی کشورها از مرحله تحصیل دانشجویان دامپزشکی تا نحوه ارائه خدمات میدانی سرویس دامپزشکی مورد ارزیابی قرار گرفته و امتیاز دهی می شود. بر اساس PVS دامپزشکی کشورها موقعیت خودشان را در بین بقیه کشورها می دانند و از طرفی با مشخص شدن نقاط ضعف جهت رفع آن می کوشند با توجه به اینکه در oie دو بخش حیوانات خاکزی شامل دام و طیور و بخش حیوانات آبزی است، ارزیابی هر دو بخش به صورت جداگانه صورت می گیرد . سازمان دامپزشکی کشور در بخش حیوانات خاکزی ( دام و طیور ) قبلا ارزیابی گردیده است و مجدد در اردیبهشت امسال نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد . در مورد آبزیان نیز مقرر شد سازمان دامپزشکی تقاضای خود را به oie ارائه نماید تا در نوبت ارزیابی قرار گیرد.
(یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸) ۱۰:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها