چهارشنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۴۵۴۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

افزایش کیفیت نان منوط به اصلاح ساختار آرد و نان است

کرمی گفت: یکسان سازی نرخ مواد اولیه نان، رقابت میان تولیدکنندگان را افزایش می‌ دهد و در افزایش کیفیت تاثیر بسزایی دارد.

محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم صنعتی یکسان سازی نرخ آرد و نان را تنها راهکار افزایش کیفیت نان برشمرد و گفت: با وجود آنکه دولت هر کیلو گندم در سال آینده را با نرخ ۱۷۰۰تومان باید از گندمکاران خریداری کند، از این رو عرضه گندم بانرخ ۶۶۵ تومان به نانوایی یارانه پز و ۹۰۰ تومان آزاد پز بار مالی سنگینی را به دولت وارد می‌کند.
وی افزود: به اعتقاد فعالان بخش خصوصی، جدا کردن تولیدکنندگان آرد و نان از کشاورزان و پرداخت سوبسید به گندمکاران به منظور حمایت از تولید داخل، فشار مالی کمتری به دولت وارد می‌کند.
کرمی با اشاره به اینکه صنعت آرد و نان کشور عقب مانده است، بیان کرد: با یکسان سازی نرخ آرد و نان، نانوایان و کارخانه‌های آرد می‌توانند گندم و آرد دلخواه خود را خریداری کنند.
به گفته این مقام مسئول، تا زمانیکه یکسان سازی نرخ آرد و نان انجام نشود، مردم همچنان شاهد بی کیفیتی نان خواهند بود.
رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم صنعتی با اشاره به اینکه نانوایان با یکسان سازی نرخ آرد و نان مشکلی در تامین هزینه هایشان ندارند، بیان کرد: اگر مواد اولیه تولید با نرخ یکسان در اختیار واحد‌های تولیدی قرار گیرد، دیگر شاهد فساد و رانت در این حوزه نخواهیم بود. درحالیکه هم اکنون به دلیل اختلاف قیمت گندم یارانه پز و آزاد پز با نرخ واقعی گندم احتمال نشست و سو استفاده وجود دارد.
وی افزایش کیفیت نان را منوط به اصلاح ساختار در حوزه گندم و آرد و یکسان سازی نرخ آرد و گندم دانست و گفت: با یکسان سازی نرخ مواد اولیه، رقابت میان تولیدکنندگان افزایش می‌یابد که این امر در افزایش کیفیت تاثیر بسزایی دارد.
رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم در پایان تصریح کرد: با توجه به تعداد نانوایی‌های موجود در کشور با اصلاح قیمت آرد و نان نگران افزایش ناگهانی و بی رویه قیمت نان نیستیم چرا که به سبب رقابت میان نانوایان قیمت‌ها متعادل می‌شود.

(چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۸) ۱۰:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها