شنبه / ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۴۴۶۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ذرت دامی در تولید مواد خوراکی استفاده نمی‌شود

خدایی گفت: دیگر هیچ تولیدکننده‌ای در تولید محصولات خوراکی از نهاد‌ه‌های دامی استفاده نمی‌کند.

مرتضی خدایی، رئیس مجتمع مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تخلفات غذایی و دارویی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: فضای مجازی و خطابه‌های مردمی بسیار اثر بخش است، زیرا تا این اخبار منتشر می‌شود ما می‌توانیم موضوع را پیگیری و دستور قضایی توقف آنها را صادر کنیم.
وی افزود: در برهه‌ای از زمان خبر واردات محصولات دامی یا همان ذرت و استفاده از آن در پُفک را شنیدیم و صحت آن تأیید شد. این ذرت‌های دامی به صورت قانونی و رسمی به کشور وارد شده بود تا به استفاده دام برسد، اما عده‌ای سودجو برای اینکه ذرت را با قیمت کمتری تهیه کنند و سود بیشتری از تولیدات خود ببرند نسبت به خرید آنها دست زدند.
خدایی با اشاره به  پویایی مثبت جنبش‌های مردمی برای "نه به خرید کالاهای مضر" گفت: رسانه‌ها با حفظ چارچوب قوانین باید این‌گونه به جامعه منعکس کنند که آن چیزی که قابلیت مصرف دارد،  چه مضرات و چه فوایدی دارد؟ تا مردم با فراخ بال نسبت به انتخاب کالای خود اقدام کنند. به‌طور مثال در برخی از شبکه‌ها مواد بهداشتی تبلیغ می‌شود که بعدها می‌بینیم برای آن پرونده قضایی تشکیل و محکومیتی صادر شده است.
وی افزود: به محض اطلاع وارد ماجرا شدیم و دستور توقیف این ذرت‌ها را صادر کردیم و به طور قطع می‌توانیم بگوییم با توبیخ این افراد دیگر هیچ یک از تولیدکنندگان پُفک خوراکی از این ذرت‌ها استفاده نمی‌کنند.
 رئیس مجتمع مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تخلفات غذایی و دارویی سازمان تعزیرات حکومتی در پایان گفت: بهترین راه نظارت بر عملکرد تولیدکنندگان نظارت مردمی است، البته مسئولان ناظر هم باید بتوانند برای تحقق بخشیدن به این نظارت‌ها ورود کنند.

(شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸) ۰۸:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها