سه شنبه / ۶ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۴۴۵۷
گزارشگر : ۳۵۱۴
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس سرویس عمومی

رتبه ۴۳ جهانی ایران در تولید محصولات ارگانیک/تولید محصولات ارگانیک در ایران به کمتر از یک درصد می‌رسد

نورانی گفت: هم اکنون ایران از ۱۷۹ کشور تولید کننده محصولات ارگانیک رتبه ۴۳ را به خود اختصاص داده است.

رضا نورانی رئیس انجمن ارگانیک ایران ، از افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی مصرف محصولات ارگانیک در دنیا خبر داد و گفت: هم اکنون ایران از ۱۷۹ کشور تولیدکننده محصولات ارگانیک رتبه ۴۳ را به خود اختصاص داده است.
 
وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در ایران نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است، افزود: با توجه به قرار گرفتن تولید محصولات ارگانیک در برنامه ششم توسعه می‌بایست همه ساله تولید این محصولات را باید افزایش دهیم تا در رتبه خوبی در بین کشور‌های تولیدکننده قرار گیریم.
 
نورانی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در دنیا به ۶ میلیون هکتار می‌رسد، بیان کرد: هم اکنون تولید محصولات ارگانیک در ایران به کمتر از یک درصد می‌رسد که وزارت جهاد کشاورزی توسعه و گسترش محصولات ارگانیک را در دستور کار خود قرار داده است.
 
رئیس انجمن ارگانیک ایران ادامه داد: با توجه به آنکه خواهان زیادی برای محصولات ارگانیک به سبب بحث سلامت در دنیا وجود دارد، از این رو توسعه این محصولات به سبب بحث سلامت در کشور‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
 
بیشتر بخوانید: محصولات ارگانیک از منظر برندسازی در رنج هستند/ توسعه کشت و کار محصولات ارگانیک در دستور کار قرار گرفت
 
وی با اشاره به اینکه تولید محصولات ارگانیک در تمامی مناطق امکان پذیر نیست، اظهار کرد: تولید محصولات ارگانیک در مناطق خاص باید زیر چتر نظارتی شرکت بازرسی بین الملل قرار گیرد که به سبب هزینه بر بودن و مشکلات تامین نهاده ها، امکان تولید در تمامی مناطق وجود ندارد.
 
نورانی در پایان با اشاره به اینکه امکان تولید محصولات ارگانیک به صورت صد درصدی در هیچ جای دنیا امکان پذیر نیست، تصریح کرد: با توجه به ورود سموم و کود شیمیایی از دهه ۴۰ به بعد در ایران بسیاری از زمین‌های زراعی و باغات گرفتار فلزات سنگین هستند که به همین خاطر امکان تولید محصولات ارگانیک به صورت صد درصد میسر نیست، اما می‌توان درصد تولید محصولات سالم را افزایش داد.
(سه شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸) ۱۰:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها