سه شنبه / ۶ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۴۴۵۶
گزارشگر : ۳۵۱۴
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

طرح تشدید بر فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز/ مردم تخلفات را به ۱۵۱۲ اعلام کنند

رفیعی پور گفت: با توجه به افزایش مصرف فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز، سازمان دامپزشکی طرح تشدید نظارت بهداشتی خود را در استان‌ها گسترش می‌دهد.

‌علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی ، از طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها در ایام نوروز خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز، مصرف فرآورده‌های خام دامی و مواد غذایی نسبت به ایام عادی سال با افزایش بیشتری مواجه است که به همین خاطر اکیپ نظارتی سازمان دامپزشکی همانند سال‌های گذشته در این ایام نظارت‌های بهداشتی از مراکز عرضه و رستوران‌ها در تمامی شهرستان ها، بخش‌ها و استان‌ها را گسترش می‌دهند.
 
وی افزود: اکیپ‌های نظارتی در این ایام  فعالیت حوزه‌های کشتارگاه، بسته بندی، مراکز عرضه سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی را ارزیابی می‌کنند.
 
رفیعی پور ادامه داد: در نوروز سال گذشته اکیپ سازمان دامپزشکی از بیش از ۲.۵ میلیون مرکز بازدید داشتند که در نهایت طرح تشدید نظارت‌ها باعث شد که بیش از ۴ میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی از چرخه مصرف خارج شود.
 
صادرات محصولات دامی در سال ۹۶ افزایش یافت/جلوگیری از کشتار غیرمجاز، اولویت سازمان دامپزشکی
 
به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور مردم می‌توانند شکایات خود را  از طریق سامانه ۱۵۱۲ به صورت شبانه روزی مطرح کنند تا اکیپ‌های دامپزشکی طی بازدید از مراکز عرضه با خاطیان برخورد کند و پس از جمع آوری مواد غذایی، متخلفان را برای تعیین  تکلیف به مراجع قضایی معرفی کند.
 
وی در ادامه افزود: اکیپ‌های سازمان دامپزشکی در طرح تشدید نوروزی با تابلو مشخص در شهر‌ها در حال تردد هستند و افراد با دیدن این تابلو‌ها می‌توانند اطلاعات لازم را به همکاران ما بدهند تا سال بدون مشکل را سپری کنیم.
 
رفیعی پور در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون عرضه مرغ ناسالم به بازار بیان کرد: همکاران ناظر بر ورود، ذبح، بسته بندی، حمل و نقل و جابه جایی مرغ‌ها تا زمان عرضه به مراکز سردخانه و فروشگاه نظارت دارند، از این رو جای هیچ گونه نگرانی برای غیر سالم بودن آن نیست.
 
به گفته این مقام مسئول، زمانیکه محموله از مقصدی به مقصد دیگر جابه جا می‌شود، باید با مجوز دامپزشکی این امر صورت‌گیرد و در غیر این صورت نیروی انتظامی از ادامه حمل جلوگیری می‌کند و خودرو‌ها را برای تعیین تکلیف به دامپزشکی معرفی می‌شوند.
 
رئیس سازمان دامپزشکی در توصیه‌ای به افراد گفت: اگر مردم در هنگام خرید متوجه شدند که مرغ‌های توزیعی از نظر ظاهر، رنگ و بو دچار آلودگی و فساد هستند، بلافاصله موضوع را به شماره ۱۵۱۲ اعلام کنند تا اکیپ‌های نظارتی موضوع را تعیین تکلیف کنند و با خاطیانی که بهداشت عمومی را به خطر می‌اندازند، برخورد شود.
 
رفیعی پور در پایان تصریح کرد: در میادین میوه و تره بار همکاران سازمان دامپزشکی مستقر هستند و پس از تایید سلامت و مجوز بهداشتی اجازه ترخیص می‌دهند.
(سه شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸) ۱۰:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها