یکشنبه / ۴ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۳
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۴۴۳۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

محدودیتی در واردات گوشت قرمز و دام زنده وجود ندارد/ امکان واردات گوشت از بیش از ۴۰ کشور دنیا

رفیعی پور گفت: افراد پس از گذراندن مراحل بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی و دریافت مجوز می‌توانند اقدام به واردات کنند.

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط مصرف، سازمان دامپزشکی مجوز واردات بیش از یک میلیون راس دام زنده سبک و ۵۰ هزار راس دام سنگین را برای سال ۹۷ صادر کرد.
وی افزود: در سال ۹۷ مجوز واردات بیش از ۳۰۰ هزار راس گوشت قرمز منجمد و گرم صادر شد که واردکنندگان بنابر پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی سازمان دامپزشکی اقدام به واردات کردند.
رفیعی پور درباره آخرین وضع واردات مرغ بیان کرد: واردات مرغ از طریق سازمان دامپزشکی بنا به درخواست متقاضیان انجام می‌شود، طبق درخواست ارایه شده از ترکیه قرار است واردات از این کشور صورت گیرد.
رفیعی پور با اشاره به اینکه کماکان سابق گوشت وارد کشور می‌شود، بیان کرد: واردات گوشت در سال ۹۸ برحسب درخواست قبلی انجام می‌شود و محدودیتی این زمینه وجود ندارد.
رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: از ابتدای سال گذشته تا پایان اسفند بیش از ۱۷۰ هزار تن گوشت وارد کشور شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ماقبل خود ۳۰ تا ۳۵ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه محدودیتی در زمینه واردات گوشت از سوی شرکت‌های واردکننده نیست، بیان کرد: همه متقاضیان در حوزه واردات دام زنده، گوشت گرم و گوشت منجمد از کشور‌های مورد تایید دامپزشکی که بیش از ۴۰ کشور دنیاست، می‌توانند اقدام به واردات کنند به طوریکه افراد پس از گذراندن مراحل بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات دریافت می‌کنند.
وی درباره کیفیت گوشت‌های وارداتی گفت: در حوزه واردات، الزامات بهداشتی را به کشور مبدا ابلاغ کرده ایم که پس از تایید الزامات بهداشتی توسط سازمان دامپزشکی کشور مبدا و انجام نظارت‌های لازم شرعی و بهداشتی از کشتارگاه، امکان انتقال گوشت گرم و منجمد به کشور وجود دارد.
رفیعی‌پور در ادامه افزود: سازمان دامپزشکی پس از واردات در مبادی ورودی محموله‌ها را نمونه برداری و آزمایش می‌کند و پس از تایید نهایی از لحاظ کیفیت سلامت و بهداشتی بودن اجازه ترخیص می‌دهد که با این وجود جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کیفیت گوشت‌های وارداتی وجود ندارد.
رئیس سازمان دامپزشکی در پایان در خصوص واردات آلایش خوراک دام تصریح کرد: واردات آلایش خوراک دام پس از تایید کیفیت در مبدا وارد کشور می شود، از چند ماه گذشته شرایط واردات آلایش دام در پرتال سازمان دامپزشکی قید شده است که افراد براساس ضوابط و مقررات دامپزشکی و دفتر قرنطینه می‌توانند اقدام به واردات کنند.

(یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸) ۱۰:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها