شنبه / ۳ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۴۴۲۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

خسارت۱۶۴۰ میلیارد تومانی سیل به کشاورزی گلستان ومازندران

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی اعلام کرد: سیل در استان های گلستان و مازندران ۱۶۴۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.

سید محمد موسوی اظهار داشت: سیل به بخش کشاورزی استان گلستان ۱,۰۹۰ میلیارد تومان خسارت زده که از این میزان ۷۶۰ میلیارد تومان به زیربخش زراعت، ۱۵۰ میلیارد تومان به زیربخش آب و خاک و زیرساخت‌ها، ۱۲۰ میلیارد تومان به زیربخش باغبانی و ۶۰ میلیارد تومان به زیربخش های دام، طیور و آبزیان خسارت وارد شده است.
وی سطح اراضی کشاورزی خسارت دیده از سیل گلستان را ۲۵۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: حدود ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی بالای ۹۰ درصد خسارت دیده‌اند و خسارت ۱۵۰ هزار هکتار دیگر بین ۳۰ تا ۶۰ درصد بوده است.
موسوی، عمده محصولات کشاورزی خسارت دیده استان گلستان را گندم، کلزا و جو عنوان کرد و گفت: سیل اخیر به بخش کشاورزی شهرستان‌های بندر ترکمن، گمیشان، آق قلا، گنبد کاووس، مینودشت، گالیکش و مراوه تپه در گلستان خسارت ۱۰۰ درصدی زده است و باقی شهرستان‌های استان بین ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت دیده‌اند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی، خسارت سیل به بخش کشاورزی استان مازندران را ۵۵۵ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: میزان خسارت سیل به باغات مازندران ۲۶۶ میلیارد تومان، زیربخش آب و خاک و زیرساخت‌ها ۱۱۵ میلیارد تومان، زیربخش زراعت ۱۰۷ میلیارد تومان و زیربخش های دام، طیور و آبزیان ۶۷ میلیارد تومان بوده است.
موسوی گفت: ۷۲ هزار و ۳۵۵ هکتار از اراضی زراعی و ۱۷ هزار و ۴۹۱ هکتار از اراضی باغی استان مازندران از سیل خسارت دیده‌اند.
وی ادامه داد: تلفات دام‌های سبک و سنگین استان مازندران ۲۳۳۰ رأس بوده و سیل به ۱۲ واحد مرغداری و ۱۰ واحد آبزی پروری این استان خسارت وارد کرده است.
موسوی، تعداد شهرهای خسارت دیده استان مازندران را ۱۵ شهر عنوان کرد و افزود: بیشترین خسارت سیل به بخش کشاورزی شهرستان‌های سیمرغ، نکا، ساری و میاندورود وارد شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی گفت: حدود ۲۰ درصد از اراضی کشاورزی خسارت دیدره در استان‌های گلستان و مازندران بیمه بوده‌اند.

(شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۸) ۱۶:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها