جمعه / ۲ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۴۴۰۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

زمینه‌های اولیه برای ایجاد رونق در تولید داخلی چیست؟

رضیان گفت: با سرمایه گذاری و اکتشافات عمیق معدنی می‌توان این صنعت را بیش از پیش به بازوی قدرتمند کشور برای سرعت بخشیدن به رونق تولید تبدیل کرد.

عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس  گفت: یکی از مشکلاتی که کشور با آن دست و پنجه نرم می کند، تامین کالاست. با تقویت تولید داخلی می‌توان خیلی راحت با تحریم‌های ظالمانه اعمال شده علیه کشور مقابله کرد.
رضیان افزود: تولید می‌تواند یکی از محور‌های اساسی اشتغال در سال ۹۸ باشد. در آخرین جلسه با وزیر صنعت در هفته‌ آخر اسفند ۹۷ درباره تقویت تولید بحث‌هایی صورت گرفت و از طرف این وزارت خانه گزارشی تحویل کمیسیون صنایع مجلس ارایه و  به صورت رسمی در صحن علنی مجلس قرائت شد.
 عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص شعار سال "رونق تولید" تصریح کرد: امسال باید برای تولید سرمایه گذاری و تخصیص منابع  صورت گیرد تا بتوان با ایجاد فضای مناسب برای دور زدن تحریم‌ها کشور را آماده حرکت به سمت رونق تولید کرد. صنایع معدنی با توجه به ظرفیت بالقوه‌ای که کشور دارد یکی از مورد بحث‌ترین موضوعات برای تامین مواد اولیه صنعت است. با سرمایه گذاری و اکتشافات عمیق می‌توان این صنعت را بیش از پیش به بازوی قدرتمند کشور برای سرعت بخشیدن به رونق تولید تبدیل کرد.
وی گفت: به هنگام آغاز دور جدید تحریم‌ها گزارش‌هایی مبنی بر واردات کالا‌های غیرضروری و تخصیص ارز به آن‌ها به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارایه شد، اما با برنامه ریزی‌ها و اصلاح قوانین جلوی واردات کالا‌های پیش پا افتاده گرفته و واردات به کالا‌های اساسی اختصاص پیدا کرد. طبق برنامه ریزی‌ها قرار شد با تخصیص ارز نیمایی، مواد اولیه صنعت و کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم وارد کشور شود تا زمینه برای رونق تولید فراهم شود.
رضیان اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید نگاه ویژه‌ای به صنایع هایتک و دانش بنیان داشته باشد و در بحث توسعه صادرات و رفع موانع تولید در سال ۹۸ برنامه ریزی کند تا پیشران توسعه اقتصادی و صنعتی کشور باشد. بدون شک تولید با نگاه بهره ورانه یکی از فاکتور‌های مهم رشد و توسعه کشور است.

(جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۸) ۱۳:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها