یکشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۶:۴۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۴۳۵۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

طرح های پرورش میگو و خاویار درکشور حمایت می شود

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه از صنایع و فعالیت های کشاورزی دارای مزیت صادراتی و ارز آوری ازجمله طرح های پرورش میگو در جنوب وماهیان خاویاری در شمال کشور حمایت می کند.

 عبدالمهدی بخشنده روز یکشنبه در آیین اغاز عملیات اجرایی شهرک شیلاتی رودشور شمالی در شهرستان گناوه استان بوشهر افزود: اکنون شرایط مناسبی برای کسب درآمد ارزی در بخش کشاورزی که محصولات با قابلیت صادرات دارند، فراهم است.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاران و تولیدکنندگان باید به این مهم به عنوان فرصت نگاه کنند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: در سال های اخیر، سرمایه گذاری وسیعی در زیربخش های مختلف کشاورزی بویژه در حوزه شیلات، تجهیز و نوسازی اراضی، ایجاد شبکه ها و سامانه های نوین آبیاری، زنجیره های تولید کشاورزی و دامداری انجام شده است.
بخشنده ادامه داد: در سال گذشته 6 میلیارد دلار محصولات کشاورزی به خارج از کشور صادرشد که این میزان ارزآوری در مقایسه با سال های پیش از آن رشد چشمگیر و تصاعدی داشته است.
برای احداث این شهرک سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
شهرک شیلاتی رودشور شمالی پس از احداث ظرفیت پرورش 45 هزار تن میگو و سالانه 202 میلیون دلار صادرات خواهد داشت.
با تکمیل این شهرک به صورت مستقم برای 2 هزار و 400 نفر شغل ایجاد خواهد شد.
بر اساس آمار منتشر شده اداره کل شیلات استان بوشهر مساحت سایت های فعال پرورش میگو در این استان چهار هزار 804 هکتار است و امسال 23 هزار و 227 تن میگو دراین استان تولید شده است.
شهرک شیلاتی رودشورشمالی گناوه به مساحت 2 هزار و 800 هکتار در80 کیلومتری شمال شرقی بوشهر و در حاشیه جاده ساحلی بوشهر به گناوه قرار دارد.
دراین بخش سه سایت پرورش میگوی در ریگ، رودشور و حله شمالی فعال است و بیشترین تولید را دراستان بوشهر دارا و جنبه ارز آوری دارد. 
(یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷) ۱۶:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها