شنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۴۳۲۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

افراد از دست زدن به قارچ‌های وحشی خودداری کنند/ خسارت ۱۸۰۰ میلیارد تومانی پرورش دهندگان قارچ در سال گذشته

افشار گفت: با توجه به بارش‌های مناسب افراد در مراجعه به جنگل ها، از مصرف و حتی دست زدن به قارچ‌های وحشی اجتناب کنند.

محمد حسن افشار رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در نشست خبری مخاطرات مصرف قارچ‌های وحشی و خودرو با اشاره به اینکه در طبیعت رقمی حدود ۲ هزار نوع قارچ وجود دارد، اظهار کرد: بخش عمده قارچ‌های مصرفی کشور قارچ‌های دکمه ای، بخشی  صدفی و اخیرا نیز قارچ دارویی در کشور تولید می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه گروه قارچ دکمه‌ای ۱۷ نوع را به خود اختصاص داده است، افزود: تنها دو نوع از قارچ های دکمه‌ای خوراکی هستند.
 
افشار ادامه داد: رویت قارچ دکمه‌ای در جنگل و رویشگاه‌ها به معنای خوراکی بودن نیست و امکان تشخیص سمی از غیر سمی بودن توسط افراد وجود ندارد.
 
بیشتر بخوانید: کاهش قیمت قارچ در راه است/راه اندازی صندوق خرید تضمینی دست دلالان را کوتاه کرد
 
این مقام مسئول با تاکید بر این مسئله که افراد از مصرف قارچ‌های جنگلی امتناع کنند، بیان کرد: با توجه به بارش‌های مناسب، مردم به هنگام مراجعه به جنگل‌ها از مصرف و حتی دست زدن به قارچ‌های وحشی اجتناب کنند چرا که همانند سال گذشته احتمال مسمومیت و حتی فوت وجود دارد.
 
وی مجموع خسارت وارده به پرورش دهندگان قارچ در سال گذشته را ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سال گذشته اطلاع رسانی نادرست موجب شد هر روز ۲۰ میلیارد تومان خسارت به تولیدکنندگان قارچ وارد شود، در حالیکه مصرف قارچ پرورشی هیچ گونه مشکلی ندارد و تنها مصرف قارچ‌های سمی مشکلاتی نظیر مسمومیت و... را ایجاد کرد.
(شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷) ۱۳:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها