پنج شنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۷
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۸۴۲۸۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس شیرینی و شکلات

دلیل ۲برابر شدن قیمت شکر در کرمان

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه به صورت شفاف اذعان می‌کنم که مردم استان کرمان به دلیل عدم هماهنگی سه دستگاه هزینه دو برابری شکر پرداخت می‌کنند، اعلام کرد: حواله ۳۰۰۰ تن شکر در استان کرمان هم اکنون وجود دارد و هر کسی که به شکر نیاز دارد می تواند به اداره غله استان کرمان مراجعه کند.

عباس تابش عصر امروز ۲۲ اسفندماه در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه تنظیم بازار استان کرمان با بیان اینکه شکر اکنون در کف بازار کرمان به قیمت ۷۰۰۰ تومان موجود است اظهار کرد: ۷۰۰۰ تن شکر به استان کرمان وارد شده است که ۳۷۵۰ تن آن برای اسفند ماه اختصاص داده و ۱۷۵۰ تن نیز حواله به این استان داده‌ شده است.
وی با انتقاد از قیمت بالای شکر در استان کرمان بیان کرد: شکر ۷۰۰۰ تومانی، جفا در حق نظام است بنابراین باید پیگیری کنیم که ۷۰۰۰ تن شکر به کف بازار بیاید. هر چقدر شکر با قیمت ۳۰۰۰ تومان بخواهید ما در اختیارتان قرار می‌دهیم.
مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر لزوم ارایه فاکتور از سطوح بالا تا پایین‌ترین سطح (مغازه‌دار) تاکید کرد و افزود: هر گونه خرید و فروش باید با فاکتور باشد و مردم باید فاکتور خرید درخواست کنند. اگر واحد صنفی فاکتور ارایه ندهد خلافکار تلقی خواهد شد.
وی با بیان اینکه متولی تامین هستیم، اما برخی دستگاه ها به گونه ای عمل کرده اند که حالا باید متولی توزیع هم باشیم، اظهار کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران برای صنف، صنعت و خانواده به هر میزان شکر نیاز داشته باشد، اختصاص می‌دهد و شکر با قیمت ۷۵۰۰ تومان در کرمان هیچ توجیه منطقی ندارد.
تابش در خصوص ادعاهای اتاق اصناف کرمان و ... مبنی بر عدم تحویل شکر به آنها اظهار کرد: ۷۰۰۰ تن حواله شکر گرفته‌اید و اقدامی برای دریافت آن نمی‌کنید و نشسته‌اید و فقط داد می زنید که شکر نیست. بالاخره باید مشخص شود که این شکر کجاست؟
معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خطاب به استاندار کرمان گفت: یک نفر مامور کنید تا به شهرستان فسا در استان کرمان برود و شکر مورد نیاز استان را به استان بیاورد و با معاونین ذیربط اداره کل تعزیرات و دادستانی شهرستان فسا هماهنگ می‌کنیم تا این شکر را تحویل استان کرمان دهند.
عباس سعیدی، رییس جهادکشاورزی شمال استان کرمان نیز در این نشست گفت: میزان مصرف شکر استان کرمان حدود ۶۹ هزار تن است و ما تا ۲۴ بهمن‌ماه در زمینه شکر هیچ مشکلی نداشتیم.

(پنج شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷) ۱۲:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها