پنج شنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۴۲۸۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افتتاح گاوداری 2000 رأسی و کلنگ زنی لاستیک سازی در لرستان با حضور وزیر تعاون

باحضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گاوداری 2000 رأسی الیگودرز افتتاح شد.

باحضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیدموسی خادمی استاندار لرستان، نماینده مردم الیگودرز و جمعی از مسئولین استان و شهرستان گاوداری 2000 رأسی الیگودرز افتتاح و به بهره‎برداری رسید.
این پروژه در سال 93 شروع شده که در سفر هیأت دولت به استان با حضور دکتر ربیعی کلنگ زنی شد. مساحت این پروژه 41 هکتار، ظرفیت آن 2هزار راس دام و مولد این پروژه 5هزار راس است که سالانه 25 هزار تن شیر تولید خواهد شد.
با بهره‎برداری از این طرح زمینه اشتغال برای 105 نفر به طور مستقیم و 700نفر به طور غیرمستقیم فراهم شده است.
سرمایه گذاری این گاوداری 424 میلیارد ریال 300 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و به عاملیت بانک کشاورزی با نرخ سود 11 درصد و 124 میلیارد ریال سهم سرمایه گذار است.
این پروژه به‎منظور ارتقای امنیت غذایی و سلامت جامعه، اجرا و مجری آن شرکت کشت و صنعت و دامپروری صباپگاه لرستان است. علوفه مورد نیاز سالانه 35 هزار تن بوده و میزان تولید گوساله در سال یک‎هزار و 800 راس است.
همچنین باحضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ لاستیک‎سازی بارز الیگودرز به زمین زده شد.
باحضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیدموسی خادمی استاندار لرستان، نماینده مردم الیگودرز در مجلس و جمعی از مسئولین استان و شهرستان کلنگ لاستیک‎سازی بارز به زمین زده شد.
پروژه لاستیک‎سازی( رادیال ) باری و اتوبوس بارز با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران( ایدرو) با 19 درصد سهم و گروه صنعتی بارز وابسته به شستا با 81 درصد سهم احداث می‎شود.
سرمایه‎گذاری ثابت این پروژه یک‎هزار و 500 میلیارد تومان بوده و ظرفیت طرح 50هزار تن در سال است. زمان اجرای طرح، سه سال و نیم پیش‎بینی شده که زمینه اشتغال 900 نفر به طور مستقیم و 2هزار نفر به طور غیرمستقیم را برای افراد جویای کار فراهم می‎کند. 43 هکتار مساحت این پروژه است.
مدیرعامل گروه صنعتی بارز نیز گفت: کشور در سال نیازمند یک میلیون و500 هزار حلقه لاستیک است.
اخوان در حاشیه مراسم کلنگ‎زنی لاستیک‎سازی بارز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز شاهد کلنگ‎زنی طرح بزرگ و پیشرفته لاستیک‎های سنگین شامل باری و اتوبوسی هستیم. ظرفیت تولید این نوع لاستیک در ایران پایین است در حالی‎که نیاز خیلی زیاد است.
مدیر عامل گروه صنعتی بارز اضافه کرد: در حال حاضر کشور نیازمند یک میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک سنگین است. ظرفیت این طرح تولید ۵۰ هزار تن در سال است.  سرمایه گذاری این طرح یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است. با اجرای این طرح زمینه اشتغال ۸۵۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‏‎شود.
مراسم کلنگ زنی کارخانه لاستیک سازی بارز، مجتمع گردشگری حوضیان، افتتاحیه گاو داری 2000 راسی الیگودرز و 624 واحدی مسکن مهر و شرکت در مراسم آغاز مراحل اجرایی و تجهیز کارگاه فاز چهار سیمان دورود از جمله برنامه‎های سفر دو روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به لرستان است.
شرکت در جلسه کارگروه اشتغال، شروع عملیات احداث  گاوداری 6000 راسی توسط شرکت کشت و صنعت و دامداری گلدشت وابسته به هلدینگ صنایع عمومی تامین اجتماعی، کلنگ زنی ساختمان خانه امید شهرستان دلفان و بازدید از طرح توسعه تکمیل و تجهیز مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای الشتر از دیگر برنامه‎های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به لرستان است.

(پنج شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷) ۱۱:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها