پنج شنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۳
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۸۴۲۸۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس شیرینی و شکلات

7000 تن شکر اختصاص داده به کرمان کجاست؟

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: به صورت شفاف اذعان می‌کنم که مردم استان کرمان به دلیل هماهنگ نبودن سه دستگاه هزینه دو برابری شکر پرداخت می‌کنند.

عباس تابش در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه تنظیم بازار استان کرمان با بیان اینکه شکر اکنون در کف بازار کرمان به قیمت 7 هزار تومان موجود است اظهار کرد: 7 هزار تن شکر به استان کرمان وارد شده است که 3 هزار و 750 تن آن برای اسفند ماه اختصاص داده شده و یک هزار و 750 تن نیز حواله به این استان داده‌اید.
وی با انتقاد از قیمت بالای شکر در استان کرمان بیان کرد: شکر هفت هزار تومانی، جفا در حق نظام است بنابراین باید پیگیری کنیم که 7 هزار تن شکر کف بازار بیاید. هر چقدر شکر با قیمت 3 هزار تومان بخواهید ما در اختیارتان قرار می‌دهیم.
معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر لزوم ارایه فاکتور از سطوح بالا تا پایین‌ترین سطح (مغازه‌دار) تاکید کرد و افزود: هر گونه خرید و فروش باید با فاکتور باشد و مردم باید فاکتور خرید درخواست کنند؛ اگر واحد صنفی فاکتور ارایه ندهد خلافکار تلقی خواهد شد.
وی با بیان این مطلب که متولی تامین هستیم، اما برخی دستگاه ها به گونه ای عمل کرده اند که حالا باید متولی توزیع هم نیز باشیم، اظهار کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران برای صنف، صنعت و خانواده به هر میزان شکر نیاز داشته باشد، اختصاص می‌دهد و شکر با قیمت 7 هزار و 500 تومان در کرمان هیچ توجیه منطقی ندارد.
تابش ادامه داد: گرانی شکر تا یک هفته قبل در همه استان‌ها بود اما شاهدیم که میزان جذب شکر استان کرمان در حد صفر است.
وی در خصوص ادعاهای اتاق اصناف کرمان و ... مبنی بر عدم تحویل شکر به آنها عنوان کرد: 7 هزار تن حواله شکر گرفته‌اید و اقدامی برای دریافت آن نمی‌کنید و نشسته‌اید و فقط داد می زنید که شکر نیست، بالاخره باید مشخص شود که این شکر کجاست؟
معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خطاب به استاندار کرمان گفت: یک نفر مامور کنید تا به شهرستان فسا در استان فارس برود و شکر مورد نیاز استان را به استان بیاورد و با معاونین ذیربط اداره کل تعزیرات و دادستانی شهرستان فسا هماهنگ می‌کنیم تا این شکر را تحویل استان کرمان دهند.
وی اعلام کرد: حواله 3هزار تن شکر در استان کرمان وجود دارد و هر کس نیاز دارد می تواند به اداره کل غله استان کرمان مراجعه کنند.
"عباس سعیدی" رییس جهادکشاورزی شمال استان کرمان نیز در این نشست گفت: میزان مصرف شکر استان کرمان حدود 69 هزار تن است و ما تا 24 بهمن‌ماه در زمینه شکر هیچ مشکلی نداشتیم.

(پنج شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷) ۱۱:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها