سه شنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۲
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۴۲۴۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس اقتصاد

باید از فرصت نقدشوندگی استفاده کنیم

سلطانی گفت: باید از فرصت نقدشوندگی استفاده کنیم و بدانیم آن افرادی به کشور خدمت می‌کنند که مسائل و مشکلات را می‌بینند.

پدرام سلطانی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران امروز در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: باید از فرصت نقدشوندگی استفاده کنیم و بدانیم آن افرادی به کشور خدمت می‌کنند که مسائل و مشکلات را می‌بینند دلسوزانه، آشکارا و صریح بیان کنند، زیرا از نگفتن مشکلات سودی نخواهیم برد، به جز آنکه در حاشیه امن قرار می‌گیریم.
وی ادامه داد: امیدوارم دوره نهم اتاق گفتمان اصلاح حکمرانی اقتصادی و حکمرانی عمومی را در کشور راه بیندازد و به یکی از بازیگران اصلاح اقتصادی و حکمرانی ما تبدیل شود.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: نقدنگاری و نقدگویی در سال‌های اخیرافزایش یافته و افراد با بیان صریح‌تر مسائل و مشکلات را بیان می‌کنند و مدارای بیشتری در رابطه با گفته شدن نقد در جامعه وجود دارد، اما هنوز نتوانسته‌ایم به مرحله نقدشوندگی و نقدپذیری برسیم.
این مقام مسئول با اشاره به نظرسنجی اتاق بازرگانی تهران از اعضای خود  تصریح کرد: این یک نکته با اهمیت است که باید به سایر نقاط جامعه نیز تسری یابد.
وی با اشاره به انتخابات نهمین دوره اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور گفت: کسانی که در این دوره حضور نخواهند داشت، باید به نقدکنندگان اتاق تبدیل شوند، زیرا جامعه پویا جامعه‌ای است که افراد آن بتوانند در کنار هم کار کنند و همدیگر را نقد کنند و با این اقدام ما می‌توانیم مدلی از اصلاحات را به جامعه معرفی کنیم.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: بخش خصوصی کشور اعتقاد دارد که نمی‌توانیم به رشد اقتصادی و بالندگی بخش خصوصی نائل شویم، مگر اینکه با دنیا کار کنیم و ما چاره‌ای و گزینه‌ای به غیر از آن نداریم و باید با دنیا کار کنیم.
وی بیان کرد: می‌پذیریم کشور‌هایی وجود دارند که رویکرد عادلانه و مطلوبی نسبت به ما ندارند و ما می‌دانیم که کشور‌هایی هستند که منافع خود را به منافع سایر کشور‌ها ارجح می‌دانند و حتی برخی از کشور‌ها دشمنان ما محسوب می‌شوند، ولی دشمنی هم یک روز باید به مدارا تبدیل شود و وقتی ما بتوانیم در فضای مدارا کار کنیم، آن موقع است که می‌توانیم موفق باشیم.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: امیدوارم دوره نهم اتاق گفتمان اصلاح حکمرانی اقتصادی و حکمرانی عمومی را در کشور راه بیندازد و به یکی از بازیگران اصلاح اقتصادی به حکمرانی ما تبدیل شود.
سلطانی تصریح کرد: هر چقدر تلاش کنیم یک بخشنامه و آیین‌نامه را اصلاح کنیم وضع‌مان بهتر نمی‌شود به جهت اینکه ده‌تای دیگر تولید می‌شود، بنابر این ما باید روش‌مان و رویکردمان را اصلاح کنیم و آنچه را در اتاق در دوره هشتم به اندازه مینیاتوری آن به نمایش گذاشتیم در سطح نهاد‌های جامعه تکثیر شود و این گفتمان قدرت بگیرد.

(سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷) ۱۳:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها