سه شنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۸
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۴۲۳۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

ایجاد بازار سیاه برای گوشت مرغ/لزوم برخورد جدی با اخلال گران

وزیر جهاد با بیان اینکه متاسفانه در حوزه گوشت مرغ شاهد ایجاد بازار سیاه هستیم، بر لزوم برخورد جدی با اخلال گران بازار تاکید کرد.

محمود حجتی در مراسم «هفتمین روز درختکاری» در جمع خبرنگاران درباره تنظیم بازار شب عید و ذخایر گوشت و مرغ، اظهار داشت: همانگونه که بارها اعلام شده، آن میزان میوه‌ای را که ستاد تنظیم بازار برای شب عید، در آذر و دی مقرر کرده بود توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی تأمین شده است.
وی اضافه کرد: همچنین ذخایر احتیاطی سیب و پرتقال به میزانی که باید به استان‌ها منتقل می‌شد، منتقل شده و در سردخانه‌های این استان‌ها زیر نظر ستاد تنظیم بازار آنجا، قرار گرفته است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت میوه شب عید توسط ستاد تنظیم بازار تعیین خواهد شد، گفت: امروز جلسه تنظیم بازار در وزارت صمت، با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل می‌شود که بحث قیمت میوه عید در دستور کار این جلسه قرار دارد و درصورت تعیین ابلاغ خواهد شد. همچنین از روزی که ستاد مقرر کرد توزیع میوه عید آغاز می‌شود.
حجتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تولید گوشت مرغ در کشور افزایش یافته است، گفت: عرضه مرغ منجمد از دیروز در کشور شروع شده و به تدریج توزیع آن افزایش خواهد یافت.
وزیر جهاد تصریح کرد: در زمینه گوشت مرغ محدودیتی نداریم اما متأسفانه بحث بازار سیاه مطرح است و عده‌ای از شرایط سوءاستفاده می‌کنند که باید با آنها برخورد جدی شود.
حجتی با بیان اینکه این مشکل به خصوص در تهران و به طور ویژه در مورد عرضه کنندگان میدان بهمن قابل مشاهده است، افزود: متأسفانه برخی افراد قدری کم لطفی مي‌کنند و بنده از آنها خواهش می‌کنم در چارچوب خریدی که انجام می‌دهند و در قالب قیمت‌های تعیین شده نسبت به عرضه مرغ اقدام کنند و دنبال سواستفاده از شرایط نباشند.
وی با اشاره به اینکه مرغ حاصل از جوجه ریزی هایی که در نیمه اول بهمن ماه انجام شده، هم اکنون در حال عرضه به بازار است، ادامه داد: بین ۱۲۲ تا ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که این عدد نسبت به فصل پاییز حدود ۳۰ درصد رشد دارد.
حجتی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شاید بنده تاکنون بیش از هزار درخت کاشته باشم، افزود: بنده، کشاورز هستم و از قدیم در حوزه کشاورزی چه در نجف آباد و چه در سایر مناطق کشور فعال بودم.
وزیر جهاد با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم سیلاب‌ها باعث از بین رفتن و فرسایش خاک شود، تصریح کرد: از بین بردن پوشش‌های گیاهی طبیعی قطعاً باعث ایجاد فرسایش خاکی، فرسایش آبی و مشکلات دیگری می‌شود.

(سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷) ۱۳:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها