سه شنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۰
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۴۲۲۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس اقتصاد

۴ خواست اتاق بازرگانی از دولت/ شبهات ادغام بانک‌ها شفاف‌ شود

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: از دولت می‌خواهیم هر چه سریع‌تر بحث تک نرخی کردن ارز را به اجرا درآورد، زیرا چند نرخی بودن ارز رانت و فساد ایجاد می‌کند.

مسعود خوانساری امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: درخواست ما از دولت این است که هر چه سریع‌تر تک‌نرخی شدن ارز را انجام دهد، زیرا چند نرخی بودن ارز از جمله ارز 4200 تومانی، نیمایی، سنا، آزاد باعث رانت و فساد می‌شود و ایجاد رانت و فساد اقتصاد را دچار مشکل می‌کند، بنابر این از دولت و بانک مرکزی می‌خواهیم تا هر چه سریع‌تر بحث تک‌نرخی کردن ارز را انجام دهند.
 
رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: گزارش‌ها نشان می‌دهد اگر چه ما ارز 4200 تومانی برای 25 ردیف اقلام کالاهای اساسی داریم ولی تورم بالای 35 درصد در این اقلام به خصوص در شهرهای کمتر توسعه‌یافته مشاهده می‌شود.
 
وی با اشاره به تصویب 14 میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی در مجلس، گفت: بنابر این انتظار داریم تا مدیریت قیمت ارز بر اساس واقعیت‌های بازار در نظر گرفته شود.
 
خوانساری همچنین اظهار داشت: دولت باید هر چه سریعتر در رابطه با حامل‌های انرژی به خصوص بنزین تصمیم‌گیری کند و از هدررفت منابع جلوگیری نماید.
 
رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین در ارتباط با شبهات ادغام 5 بانک در بانک سپه اظهار داشت: بحث‌هایی مطرح است مبنی بر این که این بانک‌ها ضررده بوده‌اند بنابر این از دولت و بانک مرکزی می‌خواهیم تا به صورت شفاف اعلام کند که آیا این بانک‌ها ضررده بوده‌اند یا سودده و اگر ضررده بوده‌اند دولت از چه محلی قرار است تا زیان آنها را جبران کند؟ آیا مجدداً‌ مانند صندوق‌های قرض‌الحسنه و صندوق‌های ارتباطی قرار است از پول مردم ضرر و زیان جبران شود؟
 
وی اظهار داشت: ظاهراً دولت قرار است 30 هزار میلیارد تومان به خودروسازها برای تولید یک میلیون خودروی ارزان‌قیمت اختصاص دهد که امیدوارم این مطلب درست نباشد و اگر درست است دولت پاسخگو باشد که این مبلغ از چه محلی قرار است تأمین شود.
 
خوانساری در ادامه با اشاره به انتخابات نهمین دوره هیأت نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور گفت: با توجه به حضور گسترده در این انتخابات مسئولیت ما بیشتر می‌شود. در دوره هشتم در اتاق بازرگانی اقدامات خوبی در اتاق صورت گرفت اگر چه نقایصی وجود داشت اما امیدوارم این نقایص در دوره آینده برطرف شود.
 
رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت:‌یکی از مهمترین دلایل موفقیت اتاق در دوره هشتم هیأت نمایندگان این دوره بود که با هم هماهنگ و همسو بودند بنابر این دوره هشتم یکی از دوره‌های منحصر به فردی محسوب می‌شود که توانست در جهت ارتقاء کیفیت اتاق و رساندن صدای اتاق به اعضای خود،‌مسئولین و کارگزاران نظام بسیار مؤثر باشد.
 
وی اظهار داشت:‌حتی دیدیم رهبر معظم انقلاب در فرمایشات‌شان ذکر از اتاق داشتند و به کارگزاران توصیه کردند که حتماً‌ به بحث‌ها و نظرات اتاق گوش دهند.
 
خوانساری گفت: ما همچنین از هیأت نمایندگانی که در دوره آتی در اتاق حضور ندارند می‌خواهیم تا تجربیات، نظرات و بحث‌های کارشناسی خود را در اختیار ما قرار دهند تا ما از آن بهره‌مند شویم.
 
رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: هیأت نمایندگان آتی اتاق بازرگانی تهران ترکیبی از افراد باتجربه، جوانان و حتی برای اولین بار استارتاپ‌ها هستند و امیدواریم با تلفیق اقتصاد سنتی و مدرن در جهت پیشبرد اهداف  اقتصادی کشور هر چه بیشتر تلاش شود.
(سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷) ۰۹:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها