سه شنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۷:۰۰
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۸۴۲۲۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

استقبال مردم از نمایشگاه‌های بهاره برای خرید آجیل

احمدی گفت: طی روزهای اخیر استقبال مردم از خرید آجیل و خشکبار در غرفه های نمایشگاه تهران بسیار مطلوب بوده است.

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به اینکه قیمت مصوبی برای آجیل و خشکبار در بازار وجود ندارد، اظهار کرد: قیمت آجیل و خشکبار تابع عرضه و تقاضا و میزان تولید است و نمی‌توان نرخ مشخصی برای آن اعلام کرد.
وی استقبال مردم از خرید آجیل و خشکبار در غرفه‌های نمایشگاه بهاره تهران را مطلوب دانست و افزود: هم اکنون هر کیلو آجیل شور با نرخ ۶۵ تا ۱۱۰ هزار و آجیل چهار مغز ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تومان در نمایشگاه تهران عرضه می‌شود.
احمدی ادامه داد: طبق روال همه ساله پیش بینی می‌شود که قیمت اقلام آجیل و خشکبار به سبب نیاز واحد‌های صنفی به نقدینگی، از ۲۰ اسفند با سیر نزولی در بازار روبرو شود، اما از آن جا که عمده خرید مردم از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود، بنابراین در آن زمان می‌توان اظهار نظر دقیقی راجع به بازار داشت.
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار  تهران با اشاره به اینکه حباب کاذب قیمت اقلام آجیل و خشکبار در حال رفع شدن است، بیان کرد: با توجه به آنکه تاجر، تولیدکننده و فروشنده نیاز به نقدینگی دارد، از این رو قیمت اقلامی نظیر پسته و مغز فندق در حال واقعی شدن است.
وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه آجیل و خشکبار وجود ندارد، بیان کرد: بنابر آمار تا بهمن ماه، میزان فروش آجیل و خشکبار به سبب افزایش چشمگیر قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید خانوار نسبت به مدت مشابه سال قبل یک پنجم کاهش یافته است.
احمدی کاهش تولید در اثر سرمازدگی امسال را دلیل اصلی افزایش ۸۰ درصدی قیمت آجیل و خشکبار نسبت به مدت مشابه سال قبل در بازار اعلام کرد.
رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل، تولید پسته امسال را ۷۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش چشمگیر تولید پسته، نتوانستیم بخشی از درخواست مشتریان بازار‌های هدف را تامین کنیم.
وی از کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی تولید پسته، گردو، بادام و فندق خبر داد و افزود: حدود ۳۰ درصد از گرانی این محصولات ناشی از افزایش قیمت ارز و مابقی سرمازدگی باغات بوده است.
احمدی در پایان تصریح کرد: اگرچه میزان تقاضا برای خرید آجیل و خشکبار در اسفند تا حدودی بهبود یافته است، اما هم اکنون نمی‌توان اظهار نظر دقیقی راجع به پیش بینی بازار در روز‌های آتی داشت.

(سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷) ۰۷:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها