دوشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۰
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۴۲۱۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس اقتصاد

رشد ۱۳۰ درصدی بیمه‌های اعتبار صادراتی در سال ۱۳۹۷

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اعلام کرد که بررسی عملکرد این صندوق در سال جاری از رشد ۱۳۰ درصدی بیمه‌نامه‌های اعتبار صادراتی در قیاس با سال گذشته نشان دارد.

افروز بهرامی صبح امروز در نشست خبری، اظهار کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته امسال بیمه‌نامه‌های صادراتی به رقم ۸۵۰ میلیون دلار رسیدند. هم‌چنین در حجم کلی پوشش‌های بیمه‌ای و ضمانتی این صندوق با رسیدن به عدد ۲۲۰۰ میلیون دلار رشدی ۲۵ درصدی در قیاس با سال قبل ثبت شده است.
وی با بیان این‌که یکی از اصلی‌ترین اهداف این صندوق در دوره فعلی حمایت از صادرکنندگان در شرایط تحریم است، توضیح داد: ما به عنوان تنها مؤسسه بیمه اعتبار صادراتی ایران در حوزه صادرات غیرنفتی فعالیت جدی داریم و با وجود مشکلات بانکی و بیمه‌ای، به وجود آمده پس از تحریم‌ها تلاش کرده‌ایم که حمایت از صادرکنندگان ادامه پیدا کند.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران ادامه داد: از این‌رو صندوق ضمانت صادرات تلاش کرده با فعال کردن دوباره خطوط اعتبار خریدار و متنوع‌سازی خدمات خود برای تأمین نیازهای صادرکنندگان در این مدت فعالیت‌های مناسبی داشته باشد.
به گفته بهرامی به وجود آمدن فضایی برای ارائه‌ی خدمات الکترونیکی به صادرکنندگان یکی دیگر از برنامه‌هایی بوده که با هدف تسهیل تجارت خارجی و حمایت از فعالان اقتصادی داخلی در دستور کار قرار گرفته است.
وی هم‌چنین از نهایی شدن یک قرارداد کنسرسیوم میان صندوق ضمانت صادرات و معتبرترین شرکت‌های بیمه اتکایی جهان خبر داد و گفت: این قرارداد که برای نخستین‌بار در ۲۰ سال گذشته به امضا رسیده با محوریت شرکت بزرگ مونیخ ری نهایی شده و می‌تواند فضایی جدید برای حمایت از صادرکنندگان ایرانی به وجود آورد.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی و با توجه به تحریم‌های سنگین اقتصادی حمایت از صادرکنندگان غیرنفتی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کشور است و این صندوق نیز تلاش کرده در مسیر اهداف خود و با هدف گسترش نفوذ کالاهای ایرانی در بازارهای بین‌المللی شرایط را برای حمایت حداکثری از فعالان اقتصادی فراهم کند.
بهرامی با بیان این‌که مبنای صدور ضمانت‌نامه‌های صادراتی ارز نیمایی است، تصریح کرد: هرچند پس از خروج آمریکا از برجام رتبه ایران در حوزه ریسک صادراتی کاهش یافت، اما تلاش کرده‌ایم با حمایت از صادرکنندگان شرایط را برای حفظ فعالیت‌های آنها فراهم کنیم.
به گفته مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در حال حاضر عراق و افغانستان جزو بازارهایی هستند که اولویت صادراتی کشور به حساب می‌آید و از این‌رو با کاهش نرخ کارمزد حق بیمه تلاش شده حضور صادرکنندگان در این فضا تقویت شود.

(دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷) ۱۵:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها