دوشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۳
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۸۴۲۰۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

با ایجاد وزارت بازرگانی مخالفم؛ دولت نمی‌تواند مدیریت کند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ایجاد یک وزارت‌خانه جدید با صرف نیرو و هزینه ای که برای دولت خواهد داشت کار اشتباهی‌است برخی‌ها براین باورند که حجم وزارت‌خانه ها به قدری زیاد است که گاها از پس مدیریت آن بر نمی‌آییم.

 اخیراً رئیس جمهور اعلام کرده که وزارت بازرگانی باید احیا شود و مفهوم آن این است که بخش تجارت و بازرگانی وزارت جهاد، صنعت، معدن همه باید از وزارتخانه‌های مربوطه جدا و در یک وزارتخانه مستقل شکل بگیرند.
 
برخی کارشناسان معتقدند این اقدام هیچ مشکلی را برای کشور حل نخواهد کرد، ضمن اینکه برگشت به ۶ سال گذشته است و برازنده کشور نیست که برنامه‌های خود را با آزمون و خطا دنبال کند. ۶ سال پیش این همه کارشناس و متخصص به یک نتیجه مطلوب رسیدند که البته مطلوب جهانی هم هست و اکنون در شرایطی به همه این قوانین مصوب پشت‌پا زدن جایز نیست.

با نظر افضلی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در این‌باره گفت‌وگویی انجام دادیم
 
نظر افضلی گفت:  ایجاد یک وزارت‌خانه جدید با صرف نیرو و هزینه ای که برای دولت خواهد داشت کار اشتباهی‌است برخی‌ها براین باورند که حجم وزارت‌خانه ها به قدری زیاد است که گاها از پس مدیریت آن بر نمی‌آییم.
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود:‌پیشنهاد احیای وزارت بازرگانی در قالبهای مختلف تا به حال چند بار در مجلس ارائه شده است، گفت: باید ببینیم این بار تصمیم کمیسیون اجتماعی مجلس درباره این پیشنهاد چگونه خواهد بود.
 
افضلی تاکید گفت:من با لغو قانون انتزاع بخش کشاورزی کاملا مخالفم و مسئولیت این وظایف باید با وزارت کشاورزی باشد چون هم به تولیدکننده و هم به مصرف کننده توجه دارد.
 
این نماینده مجلس گفت: ما می‌گوییم اگر هم تعداد وزارت خانه ها را زیاد می‌کنید سازکار اجرایی آن را زیاد نکنید.
 
به گفته عضو کمیسیون کشاورزی مجلس وزرای برخی کشورهای جهان از ما بیشتر است ولی تعداد پرسنل و سازکار اجرایی آنها به مراتب کمتر است. وزارت صنعت و معدن وتجارت یک وزارتخانه طویل و بزرگ است و نمی‌تواند خودش را جمع وجور کند لذا تعریف بخش بازرگانی در این وزارت خانه خوشایند نخواهد بود.
 
عضو کمیسیون  کشاورزی مجلس افزود: عملکرد فعلی وزارت صنعت رضایت بخش نیست لذا یا باید سازمانی کارآمد متولی امورات شود یا این وزارت خانه کمی چابک شود تا بتواند روی وظایف خود متمرکز شود این مسئله با توجه به تحریم‌ها و فشارهای امروز محسوس‌تر شده است.
(دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷) ۱۳:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها