یکشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ / ۲۰:۴۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۴۱۸۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

گلخانه داران شرق کشور هشدارها را جدی بگیرند/استمرار بارش های پراکنده تا پایان اسفند

حقیقت گفت: با توجه به اُفت دمای صبحگاهی در مناطق نیمه شرقی کشور به گلخانه داران توصیه می شود مراقب دمای گلخانه های خود باشند.

مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی از فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: فعالیت سامانه بارشی در مرکز، شرق، جنوب و جنوب شرق منجر به بارش باران در این مناطق خواهد شد.
وی افزود: تا پایان هفته با فعالیت سامانه بارشی در استان های مرکزی، لرستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد شاهد بارش های پراکنده در نیمه جنوبی، افزایش دما در نیمه غربی و کاهش دما در نیمه شرقی کشور خواهیم بود.
حقیقت در توصیه ای به کشاورزان گفت: با توجه به کاهش دما در نیمه شرقی کشور به گلخانه داران توصیه می شود که به سبب کاهش دمای صبحگاهی مراقب دمای گلخانه های خود باشند و همواره سوخت مورد نیاز را تامین کنند.
مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به کاهش دما در نیمه شرقی کشور به دامداران توصیه می شود که مراقب دام های تازه متولد شده خود باشند تا آسیبی به آنها وارد نشود.
وی با اشاره به اینکه از روز دوشنبه دما در نیمه جنوبی کشور افزایش می یابد، بیان کرد: با توجه به کاهش بارش در مناطق غرب کشور، از کشاورزان تقاضا داریم که در صورت داشتن آب کافی در دسترس نسبت به آبیاری مزارع و باغات خود اقدام کنند.
به گفته این مقام مسئول، به گلخانه داران نیمه غربی توصیه می شود که به سبب افزایش دما مراقب شیوع آفات و بیماری ها در واحدهای گلخانه ای خود باشند.
حقیقت نسبت به شیوع زنگ گندم در مزارع نیمه غربی کشور هشدار داد و گفت: با توجه به بارش‌های مناسب اخیر، احتمال شیوع انواع زنگ وجود دارد که از این رو به گندمکاران توصیه می‌شود که مرتب مزارع خود را پایش کنند و در صورت رویت علایم آلودگی، موضوع را در اسرع وقت  به مراکز خدمات کشاورزی اطلاع دهند و نسبت به سم پاشی اقدام کنند تا تولیدشان دچار زیان نشود.
وی در ادامه افزود: با توجه به خشکسالی ۱۱ سال اخیر نمی‌توان انتظار داشت که بارش مناسب در یک سال زراعی بتواند کمبود بارش در سال‌های اخیر را به طور کامل جبران کند.
مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان  از استمرار بارش های پراکنده تا پایان اسفند خبر داد و گفت: بنابر آمار افزایش میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌تواند تا حدودی التیام بخش زخم‌های کشاورزان ناشی از کمبود منابع آبی در سال‌های اخیر باشد.

(یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷) ۲۰:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها