یکشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۲
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۴۱۶۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس اقتصاد

امیدواری صادرکنندگان از توجه جدی رهبری به اتاق بازرگانی

توجه جدی رهبری به اتاق بازرگانی صادرکنندگان را امیدوار کردلاهوتی گفت: جمله معروف رهبری مبنی بر اینکه "نظرات اتاق رو بگیرید، بشنوید و بخوانید" نشانگر اهمیت موضوع اتاق بازرگانی برای ایشان است که امید را به دل صادرکنندگان القا کرد.

محمد لاهوتی رئیس کنفدارسیون صادراتی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: پس از خروج آمریکا از برجام در سال ۹۷ و تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه‌ای که تحمیل شد دولت مجبور به اتخاذ تصمیماتی شد  که خود منتقد آن ها بود.
وی افزود: موضوع تعهد ارزی که پس از ۲۰ سال به چرخه صادراتی بازگشته است از چالش‌های جدی پیش روی صادرکنندگان بود. برخلاف سایر حوزه‌ها بخش صادرات تنها حوزه‌ای بود که افزایش نرخ ارز در آن تاثیر مثبت داشت، اما با شرایطی که دولت اتخاذ کرد در این بخش هم افزایش چشمگیری نداشتیم.
لاهوتی در ادامه بیان کرد: اتفاق خوبی که امسال صادرکنندگان را خوشحال کرد نشست اتاق تهران با دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی بود در این نشست موضوعات مطرح شده در قالب یک گزارش برای مقام معظم رهبری ارسال شد.
وی بیان کرد: شاید در طول ۴ دهه گذشته اولین باری بود که رهبری در موضوع اتاق بازرگانی ورود پیدا کردند و آن جمله معروف که نظرات "اتاق رو بگیرید، بشنوید و بخوانید" را به جرات متذکر شدند و این نشانگر اهمیت موضوع اتاق بازرگانی و بخش خصوصی برای ایشان بود که امید را به دل صادرکنندگان القا کرد.
لاهوتی ابراز کرد: توجه جدی مقام معظم رهبری به اتاق بازرگانی نشان دهنده این است که عملکرد و صحبت‌های ما برای ایشان جالب بوده است و خواستاریم که دولت با توجه به تاکید رهبری، حمایت خود را جدی‌تر کند.
کنفدراسیون صادراتی هنوز در پی رفع ایرادات بخشنامه معاون اول رئیس جمهور
وی افزود: امیدواریم که در سال ۹۸ نتایج نشست‌های دولت و بخش خصوصی در جهت رفع موانع صادراتی و تسهیل توسعه تجارت مشهود باشد، آمار کلی گمرک اعلام می‌کند که ۴۰ میلیار دلار صادرات غیر نفتی و ۳۸و نیم میلیارد دلار واردات کالا در ۱۱ ماهه گذشته صورت گرفته است؛ پیش بینی می‌شود حجم صادرات تا پایان سال به ۴۲ تا ۴۳ میلیارد دلار برسد و تراز تجاری در پله ۱.۵ دلار مثبت باقی بماند.
رئیس کنفدراسیون صادراتی ایران گفت: اتاق بازرگانی و کنفدراسیون صادراتی هنوز در پی رفع ایرادات بخشنامه ابلاغ شده از سوی معاون اول ریاست جمهوری در تاریخ ۲۲ فروردین ۹۷ صادر است؛ مشکلاتی که در بخشنامه وجود داشت را بار‌ها مطرح کردیم،  بخشی از مشکلات بر طرف شده و بخشی از آن مسکوت مانده است.

(یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷) ۱۴:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها