شنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۷:۲۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۴۱۴۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

عرضه دام زنده و طیور به کشتارگاه های تهران دچار اختلال شد

ایجاد محدودیت برای جابجایی دام با هدف مقابله با قاچاق از اواخر هفته گذشته سبب اختلال در عرضه دام زنده و طیور به کشتارگاه های مستقر در استان تهران شد، موضوعی که رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تایید آن، اعلام کرد این مشکل از طریق وزیر جهادکشاورزی حل می شود.

در ماه های اخیر مسئولان یکی از چالش های عمده در تنظیم بازار گوشت قرمز را قاچاق دام زنده می دانستند؛ همین امر سبب شد تا سازمان دامپزشکی کشور برای جلوگیری از خروج بی رویه دام از کشور اقدام به اعمال محدودیت در جابجایی دام در استان های مرزی کشور کند.
با این حال مدیر یکی از کشتارگاه های مستقر در استان تهران امروز (شنبه) گفت: از روز پنجشنبه (16 اسفند) حمل محموله های دام زنده و طیور به کشتارگاه های استان تهران دچار مشکل شده است تا جایی که امروز قیمت هر دام زنده گوسفندی در داخل کشتارگاه های تهران به 100 هزار تومان رسید.
وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود، اظهار داشت: گفته می شود فرمانداری ها و استانداری ها از عرضه دام و طیور به استان تهران به دلیل بخشنامه سازمان دامپزشکی کشور برای مقابله با قاچاق جلوگیری کرده اند که این محدودیت، تامین گوشت قرمز و مرغ مورد نیاز استان تهران را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.
وی تصریح کرد: بخش عمده گوشت قرمز و مرغ استان تهران از استان های مختلف همچون قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی تامین می شود.
به گفته وی، امروز در کشتارگاهها قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی داخلی به 120 تا 130 هزار تومان و گوشت مرغ به بیش از 15 هزار تومان رسید.
وی اضافه کرد: 30 درصد گوشت قرمز کشور به مصرف استان تهران می رسد که ادامه چنین اقدامی برای جلوگیری از ورود دام به استان تهران می تواند قیمت گوشت قرمز در استان تهران را افزایش دهد.
این مدیر کشتارگاه گفت: قرار بود هر هفته 50 هزار راس دام زنده وارداتی وارد برخی از کشتارگاه های استان تهران شود که تاکنون تنها 5 هزار راس دام وارد و کشتار شده است و پس از آن با توقف ورود دام زنده وارداتی نیز مواجه شده ایم.
** مشکل ورود دام و طیور به کشتارگاه های استان تهران در دست پیگیری است
علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا در این باره گفت: چندی پیش برای جلوگیری قاچاق دام زنده به دلیل نوسانات ارزی، بخشنامه محدودیت جابجایی دام به استان های مرزی کشور از سوی این سازمان ابلاغ و تکلیف شد که جابجایی دام به استان های مختلف فقط با مجوز انجام شود.
وی اظهار داشت: در این بخشنامه روش های حمل و نقل به کشتارگاه های استان های غیر مرزی مشخص شده است.
رفیعی پور با تایید مشکل پیش آمده تصریح کرد: در حال حاضر پیگیر رفع این مشکل هستیم و در صورت لزوم وزیر جهادکشاورزی برای حل و فصل آن وارد عمل خواهد شد.

(شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷) ۱۷:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها