شنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۷:۱۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۴۱۴۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تنها ۳۰ درصد ظرفیت تولید مرغ کشور مدیریت کامل می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی، بابیان اینکه مدیریت زنجیره تولید گوشت مرغ در کشور دارای مشکلات عدیده است، گفت: تنها ۳۰ درصد ظرفیت تولید مرغ به‌درستی مدیریت کامل می‌شود.

محمود حجتی ظهر شنبه در مراسم افتتاح یک واحد کشتارگاه صنعتی فعال در حوزه دام و طیور در آرادان ضمن بیان اینکه تنها ۳۰ درصد ظرفیت تولید کشور مدیریت کامل می‌شود، ابراز کرد: یکی از مشکلات ما این است که خط تولید به‌صورت واحد و کامل مدیریت نمی‌شود به عبارتی آمارها نشان می‌دهد نزدیک به یک‌سوم زنجیره تولید از مرغ اجداد تا بازار مدیریت واحد دارد و مابقی فاقد مدیریت هستند.
وی بابیان اینکه در مدیریت تولید از ابتدا تا انتها مشکلاتی داریم که البته برای رفع آن‌ها نیز اقداماتی صورت گرفته است، ابراز کرد: مشکلات باید به‌تدریج رفع شود و ما بتوانیم با اتخاذ تصمیمات درست چرخه مدیریت را اصلاح کنیم.
استقبال سرمایه‌گذاران از تولید مرغ در کشور
وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه برای تکمیل زنجیره تولید در حوزه گوشت مرغ تلاش‌های خوبی در حال صورت گرفتن است، ابراز کرد: ظرفیت حداقلی تولید مرغ کشور امروز به دو میلیون و ۴۰۰ تن رسیده است.
حجتی بابیان اینکه درمجموع ۲۷۰ کشتارگاه در حوزه مرغ و طیور در سطح کشور فعال است، گفت: ۶۴ باب از این کشتارگاه‌ها از پیشرفته‌ترین انواع آن‌ها در صنعت طیور با استانداردهای بین‌المللی هستند که می‌توانند صادرات بین‌المللی را نیز به دست بگیرند.
وی افزود: با اقداماتی که متخصصان توانمند کشورمان انجام داده‌اند خوشبختانه توانسته‌ایم در زمینه ارتقا بهره‌وری تولید مرغ رشد قابل توجهی را شاهد باشیم، در برخی زنجیره‌های تولید ظرفیت تبدیل به یک کیلو و ۶۰۰ گرم به ازای تولید هر یک کیلو گوشت مرغ رسیده که این رقمی مناسب است لذا از سوی دیگر خوشبختانه استقبال سرمایه‌گذاران از این بخش در سراسر کشور بسیار خوب بوده است.

(شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷) ۱۷:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها