پنج شنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۰:۱۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۴۰۹۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

دولت 92 میلیارد تومان برای استمهال وام کشاورزی پرداخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران اعلام کرد: دولت برای استمهال وام کشاورزان خسارت دیده در پی وقوع سیل مهرماه در استان مازندران، تخصیص حدود 92 میلیارد تومان اعتبار را ابلاغ کرده است که به بانک های عامل پرداخت می شود.

سیل 14 مهر ماه امسال بیش از 700 میلیارد تومان به بخش های مختلف بویژه در غرب مازندران خسارت زد که حدود 200 میلیارد تومان آن مربوط به حوزه کشاورزی بوده است.
علی اصغر احمدی افزود: دولت برای پرداخت غرامت در این بخش تاکنون مصوبه ای نداشت، اما طی ماه جاری با پیش بینی این میزان اعتبار تعهد کرده به مدت سه سال سود و جرائم دیر کرد تسهیلات دریافتی کشاورزان را پرداخت کند.
وی گفت: بنا به تاکید استاندار، کارگروهی هم در استانداری و به تبع آن در شهرستان ها با همکاری فرمانداران، روسای ادارات جهاد کشاورزی و بانک های عامل تشکیل و تمهیدات خوبی هم در این زمینه اتخاذ شد.
72 نوع محصول کشاورزی در مازندران تولید می شود که در 15نوع از جمله برنج با حدود یک میلیون تن ،مرکبات با 2میلیون و 500هزار تن، کیوی، گل و گیاه، دام و طیور و در حوزه شیلات رتبه اول تا سوم کشور را دارد.
بر اساس آمار سازمان جهادکشاورزی مازندران از 460 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان کمتر از هفت درصد زمین های مازندران تحت پوشش بیمه است.

(پنج شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷) ۰۰:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها