سه شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ / ۲۳:۰۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۴۰۷۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ثبات نسبی قیمت طلای سرخ در بازار/قیمت هر مثقال زعفران حداکثر ۵۰ هزار تومان

حسینی از ثبات نرخ زعفران در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۶ میلیون و ۵۰۰ و حداکثر ۱۱ میلیون تومان است.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه قیمت زعفران از ثبات نسبی در بازار برخوردار است، اظهار کرد: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۶ میلیون و ۵۰۰ و حداکثر ۱۱ میلیون تومان است.
وی افزود: اگر نهاد‌های دولتی در بحث خرید زعفران در بازار دخالت نکنند، ثبات حاکم بر بازار استمرار خواهد داشت.
حسینی ادامه داد: هم اکنون عده‌ای فرصت طلب به دنبال عرضه زعفران تقلبی در شبکه توزیع داخل هستند تا آرامش حاکم بر بازار را بر هم بزنند، این در حالی است که این افراد در حال شناسایی اند و بازار از امنیت لازم برخوردار است.
این مقام مسئول قیمت هر مثقال زعفران را حداکثر ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: فروش با نرخ‌های بالاتر اجحاف در حق مصرف کنندگان است که دستگاه‌های مسئول برای جلوگیری از سودجویی دلالان باید نظارت کافی بر بازار داشته باشند.
وی قیمت زعفران در بازار را تابع عرضه و تقاضا دانست و افزود: با توجه به افزایش عرضه در روز‌های پایانی سال، قیمت زعفران نوسانی نخواهد داشت.
حسینی با اشاره به اینکه صادرات زعفران به کندی در حال انجام است، بیان کرد: با توجه به معضلات بازگشت پول و مسائل تحریم امکان نقل و انتقال ارز به سهولت وجود ندارد که این امر ریسک صادرات را بالا می‌برد چرا که در شرایط فعلی هیچ سیستم بانکی نیست که بتواند امنیت بازگشت پول صادرکننده به کشور را تضمین کند.
عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه آمار دقیقی از‌میزان صادرات در دسترس نیست، بیان کرد: با توجه به تعلل گمرک در اعلام آمار و اظهارات ضد و نقیض کارشناسان نمی‌توان رقم دقیقی را اعلام کرد و همچنان منتظر اعلام آمار گمرک هستیم، اما پیش بینی‌ها حاکی از آن است که در سال ۹۷ صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
وی ادامه داد: اگر دولت با صادرکنندگان در سال آینده تعامل بیشتری داشته باشد، بدون تردید صادرات در سال ۹۸ از رشد بهتری برخوردار خواهد بود.
به گفته این مقام مسئول، با توجه به آنکه بزرگترین تولید کننده و صادرکننده طلای سرخ در جهان به شمار می‌رویم، از این رو با رفع مشکلات مربوط به بحث جابه جایی پول می‌توان سیاست گذاری مناسبی در خصوص مدیریت زعفران در دنیا داشت.
حسینی با انتقاد از صادرات خام زعفران به بازار‌های هدف بیان کرد: برای بنده به عنوان یک تولیدکننده و صادرکننده، افزایش هر چه بیشتر صادرات زعفران به عنوان یک ماده خام افتخار نیست، از این رو در حال تلاشیم تا فرآورده‌های جانبی زعفران و صنایع تبدیلی را به دنیا صادر کنیم تا علاوه بر کسب ارزش افزوده بالا، علم و تکنولوژی فرآورده‌های جانبی زعفران در کشور را احیا کنیم.
عضو شورای ملی زعفران در پایان تصریح کرد: صادرات فرآورده‌های جانبی زعفران و صنایع تبدیلی ایده فعالان بخش خصوصی است که امیدواریم در آینده نزدیک این امر محقق شود.

(سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷) ۲۳:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها