سه شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ / ۲۱:۴۳
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۴۰۷۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

گوشت فله‌ای وارد کشور نکردیم/ با واردات غیرقانونی برخورد می‌کنیم

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: در صورتی که مقادیری گوشت در شرایط نامناسب نگهداری شود، به طور حتم خارج از چرخه نظارتی ماست و به صورت غیرمجاز و غیرقانونی وارد شده است.

سامد برومندفر (مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور) در خصوص واردات گوشت به کشور و نگرانی‌ها نسبت به شرایط نگهداری‌شان گفت: گوشت به صورت تازه و سرد در شرایط یخچالی یا به شکل منجمد (یخ‌زده) به کشور وارد می‌شود و ما واردات گوشت تحت عنوان فله‌ای نداریم. 

وی با اشاره به اینکه گوشت گوساله و گوسفند تازه به صورت بسته‌بندی ۱۰ تا ۲۰ کیلویی یا به صورت لاشه براساس ضوابط بهداشتی و با نظارت وارد کشور می‌شود، گفت: این گوشت‌ها در مراکز بسته‌بندی و لیبل‌گذاری در یخچال نگهداری می‌شوند و بعد تکه تکه و به بسته‌های یک تا سه کیلویی به عنوان مصارف خانواری تقسیم و در نهایت به فروشگاه‌های تنظیم بازار منتقل و به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

او با بیان اینکه گوشت در همه مراحل با زنجیره سرد جابجا می‌شوند، اظهار کرد: گوشت تازه از کشور مبدا تا زمانی که به دست مصرف‌کننده برسد، در شرایط یخچالی و گوشت‌های منجمد نیز در شرایط فریزی نگهداری می‌شوند.

برومندفر گفت: در صورتی که مقادیری گوشت در شرایط نامناسب نگهداری شود، به طور حتم خارج از چرخه نظارتی ماست و به صورت غیرمجاز و غیرقانونی وارد شده است که اگر چنین مواردی به ما گزارش داده شود، توسط بازرسان نظارتی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه همه گوشت‌ها چه تولید داخل و چه وارداتی زیر نظر سازمان است و در شرایط بهداشتی نگهداری می‌شوند، گفت: شرایط نگهداری گوشت تازه در یخچال در دمای ۱ تا ۴ درجه سانتی‌گراد و گوشت یخ‌زده در دمای منهای صفر درجه است تا به دست مصرف‌کننده برسد.

وی تصریح کرد: اینکه گوشت فله‌ای از خارج از کشور وارد و در فضای نامناسب نگهداری شود، امکان ندارد. گوشتی که از مجاری قانونی وارد شود، تحت نظارت سازمان دامپزشکی است، مگر اینکه غیرمجاز از زنجیره خارج شده باشد که در این صورت با آن برخورد می‌کنیم.

(سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷) ۲۱:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها