سه شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ / ۲۱:۲۹
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۴۰۶۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

کاهش قیمت گوشت داخلی ظرف چند روز آینده/واردات دام زنده از رومانی، مرتب در حال انجام است

پوریان گفت: با توجه به توزیع مناسب گوشت پیش بینی می‌شود قیمت از اواخر هفته با روند نزولی در بازار روبرو شود.

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور درباره آخرین تحولات بازار گوشت قرمز اظهار کرد: با توجه به روند مناسب واردات دام زنده و گوشت قرمز، بازار به ثبات رسیده است.
وی از رکود حاکم بر بازار گوشت داخل خبر داد و گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار و گرانی‌های اخیر در بخش گوشت داخل، تقاضای چندانی برای خرید وجود ندارد.
پوریان با اشاره به اینکه ظرف چند روز آینده ۵۰ هزار راس دام زنده وارد کشور می‌شود، بیان کرد: ورود و توزیع این میزان از لاشه دام‌های وارداتی تاثیر مثبتی در بازار خواهد داشت.
رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه میزان دام کشور در حال افزایش است، افزود: با توجه به موضوع تشدید کنترل غیر قانونی دام از مرز‌های کشور، شاهد مازاد دام در برخی استان‌ها هستیم، از این رو هر چه به پایان سال نزدیک می شویم، نیاز کشور به دام وارداتی و گوشت منجمد به سبب عرضه بره‌های تولید پاییز و زمستان کاهش می‌یابد.
وی از واردات روزانه ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن گوشت گرم به کشور خبر داد و گفت: واردات گوشت منجمد کماکان سابق در حال انجام است و مشکلی در‌ای زمینه وجود ندارد.
پوریان ادامه داد: واردات دام زنده از رومانی به صورت مرتب در حال انجام است که پس از کشتار لاشه و آلایش دام در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار می‌گیرد.
این مقام مسئول از کاهش قیمت گوشت داخلی طی روز‌های آتی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به توزیع مناسب گوشت در بازار پیش بینی می‌شود که قیمت گوشت داخل از اواخر هفته با روند نزولی در بازار روبرو شود.
وی در ادامه افزود: براساس توافق صورت گرفته پشتیبانی امور دام با اتحادیه گوشت گوسفندی، کل دام وارداتی در اختیار اتحادیه و آلایش دام اتحادیه طباخان قرار می‌گیرد.
پوریان در واکنش با اظهارات اتحادیه طباخان و دل و جگر مبنی بر عدم دریافت آلایش دام کشتار شده رومانی بیان کرد: با توجه به آنکه میزان تقاضا برای دریافت آلایش دام بسیار بالاست و میزان عرضه پاسخگو نیست، از این رو همین امر موجب شده تا چنین اظهاراتی از سوی اتحادیه طباخان مطرح شود.
رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در پایان تصریح کرد:  اگر توزیع دام و گوشت به درستی مدیریت شود، با افزایش عرضه نسبت به تقاضا، قیمت گوشت روند کاهشی پیدا خواهد کرد.

(سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷) ۲۱:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها