سه شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ / ۲۱:۲۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۴۰۶۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

رشد ۲ برابری اعتبارات آبخیزداری در سال آینده/ توزیع نهال رایگان در نماز جمعه

آقایی از اختصاص ۱۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به پروژه‌های آبخیزداری خبر داد و گفت: اعتبارات آبخیزداری برای سال آینده ۲ برابر رشد داشته است.

خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز سه شنبه به همراه جمعی از مدیران و کارکنان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) و ادای احترام و نثار تاج گل با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب تجدید میثاق و پس از آن در محوطه حرم شش نهال سرو غرس کردند.
 در حاشیه مراسم خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد: امسال هفته منابع طبیعی با شعار "منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی است" برگزار می‌شود، زیرا سرمایه ملی جزو انفال است و به همه نسل‌ها تعلق دارد و باید مورد حفاظت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه منابع طبیعی متعلق به همه مردم است، افزود: اصل حفاظت از این عرصه‌ها با مردم و بهره برداران است و ماهم تلاش می‌کنیم از طریق تامین و تسهیل اعتبارات و خدمات مورد نیاز، مردم را در این حفاظت همراهی کنیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در عین حال از توزیع رایگان نهال در محل نماز جمعه این هفته در استان‌های کشور میان مردم خبر داد.
این مقام مسئول درباره افتتاح پروژه‌های آبخیزداری نیز اظهار کرد: امسال در ۶۰۸۴ نقطه طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در سطح کشور از محل تخصیص ۲۰۰ میلیون دلار صندوق توسعه ملی اجرا کردیم که به زودی طی مراسمی این پروژه‌ها به بهره برداری می‌رسند.
آقایی افزود: با بارش‌های خوبی که امسال داشتیم، اثرات این پروزه‌ها در اراضی پایین دست و در چشمه ها، قنوات و چاه‌ها برای مردم ملموس بوده است.
وی ادامه داد: پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری به منظور استحصال آب و توسعه پوشش گیاهی در سال ۹۸ نیز به شدت ادامه خواهد داشت.
رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اختصاص ۱۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به پروژه‌های آبخیزداری و آبخواندرای برای سال ۹۸ خبر داد و گفت: با اذن مقام معظم رهبری این اعتبار برای آبخیزداری و آبخوانداری اختصاص یافته و هفته پیش مجلس شورای اسلامی نیز آن را تصویب کرده است.
وی با بیان این که شرایط اعتباری برای اجرای این طرح در سال ۹۸ بهتر از سال ۹۷ است، اظهار کرد: اعتبارات سال ۹۸ در حوزه آبخیزداری تقریبا  ۲برابر شده است.
آقایی ادامه داد: امسال نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار ریزگرد‌ها داشتیم و تمرکز فعالیت و اقدامات ما در استان خوستان بوده که ادامه دارد.
وی در پایان تصریح کرد: مالچ پاشی یکی از اقدامات برای تثبیت شن‌های روان است و در این راستا امسال پیش بینی ما ۱۰ تا ۱۵ هزار هکتار مالچ پاشی در شش استان کشور همچون خوزستان، سیستان و بلوچستان، ایلام، هرمزگان و کرمان است و امیدواریم تا پایان سال به عدد خوبی در این زمینه برسیم.

(سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷) ۲۱:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها