سه شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۴۰۴۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ارزش صادرات محصولات کشاورزی مازندران 2 برابر شد

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از رشد بیش از 100 درصدی ارزش صادراتی محصولات کشاورزی استان خبر داد و گفت: امسال یکهزار و 630 میلیارد تومان محصولات کشاورزی مازندران به خارج از کشور صادر شد.

سلیمان حاتم نژاد ارزش صادرات محصولات کشاورزی استان در سال گذشته را 792 میلیارد تومان اعلام کرد.
وی وزن محصولات کشاورزی صادر شده را 267 هزار تن اعلام کرد و گفت که از این لحاظ نیز صادرات از رشد 65 درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال مرکبات بیشترین افزایش به لحاظ ارزش صادرات محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داد و از حدود 45 هزار تن سال گذشته با ارزش 62 میلیون تومان به 60 هزار تن به ارزش 247 میلیارد تومان در سال جاری رسید.
وی افزود : همچنین در 11 ماه گذشته 62 هزار تن کیوی به ارزش 249 میلیارد تومان از مازندران صادر شد در حالی که سال گذشته تنها حدود 2 هزار تن کیوی به ارزش پنج میلیارد تومان صادر شده بود.
حاتم نژاد گفت : صادرات محصولات شیلاتی و آبزیان استان نیز از چهار میلیارد تومان سال گذشته به 11 میلیارد تومان و به لحاظ وزنی نیز از 2 هزار و 451 تن به 60 هزار تن افزایش یافت.
وی افزود: فرآورده های لبنی نیز 120 هزار تن به ارزش 138 میلیارد تومان و در حوزه گل و گیاه هم 10 میلیارد تومان با وزن 877 تن در 11 ماه گذشته صادرات داشتیم .
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران گفت : محصولات کشاورزی مازندران به کشورهای عراق ، روسیه ، افغانستان ، ترکمنستان ، ازبکستان ، تاجیکستان ، قزاقستان و ارمنستان صادر شده است.

(سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷) ۱۱:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها