دوشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ / ۲۲:۱۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۴۰۲۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

نقشه پراکنش آفات غلات در اراضی کشاورزی استان تهران طراحی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد که برای نخستین بار نقشه پراکنش آفت سن گندم و ملخ در اراضی کشاورزی این استان طراحی شد.

کریم ذوالفقاری گفت: طبق این نقشه اسامی کشاورزان، شهرستان ها و مزارعی که دچار سن زدگی شده مشخص می شود که بر مبنای این اطلاعات می توان مبارزه بهتر را با نتیجه دقیق تر انجام داد.
وی افزود: در این نقشه می توان کانون های سن زدگی و بروز علف های هرز را به تفکیک هر شهرستان مشخص کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: همچنین این نقشه میزان ریزش سن کمتر از یک درصد، 2 تا 3 درصد و بالای 4 درصد را مشخص می کند.
وی تاکید کرد: برای بهره گیری از روش های نوین در مبارزه با سن غلات و علف های هرز در استان تهران با استفاده از تحقیقات موسسه گیاه پزشکی و دانشگاه کشاورزی ابوریحان بصورت پایلوت طرح استفاده از جایگزینی روش های نوین از جمله استفاده از عصاره نوعی قارچ و یا استفاده از امواج ماکرویو را در استان تهران اجرایی خواهیم کرد.
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در سال گذشته غلات استان تهران با سن زدگی کمتر از یک درصد به مراکز خرید تحویل شد که در نوع خود بی نظیر بود.
وی اظهار داشت: سال گذشته در سطح 17 هزار هکتار از مزارع علیه ملخ دیده بانی صورت گرفت که منجر به مبارزه شیمیایی در 7 هزار هکتار از این اراضی شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: گروه های پایش و مراقبت های حفظ نباتات استان از ابتدای بهمن ماه در مزارع مستقر شده و کار نظارت و پایش مزارع را علیه آفات و بیماری ها آغاز کردند.
استان تهران دارای 187 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

(دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷) ۲۲:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها