دوشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۴
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۴۰۰۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

آخرین تحولات بازار مرغ/ عرضه مرغ با نرخ ۱۶ هزار تومان گران فروشی است

یک مقام مسئول گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان است.

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان است.
وی افزود: با توجه به شرایط کنونی تولید، عرضه مرغ با نرخ ۱۶ هزار تومان در خرده فروشی‌ها گران فروشی است.
یوسفی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی تولید و روند توزیع مرغ گرم با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در ایام پایانی سال ۲ تا ۳ درصد افزایش یابد.
این مقام مسئول، قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان آشفته است، بیان کرد: اگرچه نرخ مصوب هر کیلو ذرت یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۵۰ تومان است، اما هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۵۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۴۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود که نسبت به نرخ‌های مصوب تفاوت معنا داری دارد. از این رو انتظار می‌رود در هفته‌های آتی با ورود چند محموله کنجاله سویا و عرضه به مرغداران، قیمت با روند نزولی در بازار روبرو شود.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در واکنش به صدور مجوز ۳۰ هزارتنی برای واردات مرغ گفت: با توجه به روند مناسب تولید، واردات مرغ در شرایط فعلی ضرورتی ندارد.
وی در پایان با اشاره به اینکه در ماه‌های پایانی سال به طور متوسط هر ماه ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری صورت گرفته است، تصریح کرد: اگر دان مورد نیاز واحد‌ها با قیمت مناسبی به مرغداران عرضه شود، قیمت مرغ در بازار شب عید تغییر چندانی نخواهد داشت.

(دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷) ۱۵:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها