دوشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۰
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۸۳۹۸۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس شیرینی و شکلات

قیمت شکر به زودی متعادل می‌شود/ واردات گوشت گوسفندی از ۱۴ کشور

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه واردات گوشت به اندازه کافی انجام شده است،گفت: قیمت شکر به زودی متعادل می شود.

عبدالمهدی بخشنده در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی ۴ دهه دستاوردهای کشاورزی با بیان اینکه همه ارزاق مورد نیاز کشور در حوزه کشاورزی برای ایام عید تأمین شده است، گفت: میوه خریداری و به استان‌های کشور ارسال شده، همچنین محصولات پروتئینی نیز به طور کامل تأمین شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در زمینه گوشت قرمز نیز واردات به اندازه کافی انجام شده است، افزود: مطابق با تصمیم‌گیری انجام شده، تأمین گوشت با وزارت جهاد کشاورزی است و توزیع آن به عهده ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت است.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره اینکه آیا در سال ۹۸ هم واردات گوشت با ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام خواهد گرفت؟،ادامه داد: دیروز مجلس در آخرین بررسی لایحه بودجه سال ۹۸، دست دولت را باز گذاشته که در زمینه ارز ۴۲۰۰ تومان، ارز ترجیحی و یا ارز نیمایی هر کدام را که تشخیص داد، برای واردات محصولات مختلف اقدام نماید.
 
بخشنده در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره افزایش قیمت شکر و قند که طبق گفته‌های مردم ۲ برابر شده است، اضافه کرد: قیمت قند و شکر دو برابر نشده، حتی یک و نیم برابر هم نشده است، قیمت مصوبی در این زمینه وجود دارد.
 
وی افزود: شرکت بازرگانی دولتی ذخایر متناوبی در اختیار دارد ضمن اینکه طی چند روز گذشته حجم بالایی شکر وارد بازار و استان‌های کشور شده است برهمین اساس بزودی قیمت‌ها متعادل می‌شود.
 
بخشنده با بیان اینکه نزدیک ۱۴۰ هزارتن واردات گوشت منجمد گوساله و گوشت گرم گوسفندی داشتیم، ادامه داد: واردات گوشت منجمد از کشور برزیل و گوشت گرم گوسفندی از ۱۴ کشور مختلف در حال انجام است.
 
وی با اشاره به اینکه در مجموع ۹۷ شرکت در واردات گوشت شرکت داشتند، افزود: مقدار گوشتی که تاکنون وارد کردیم نسبت به سال گذشته از کمیت بالاتری برخوردار است ضمن اینکه واردات تا پایان اسفندماه ادامه دارد.
(دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷) ۰۹:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها