شنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۳۹۵۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس سرویس عمومی

تداوم تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی محکوم به شکست است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه اختصاص ارز یارانه‌ای به کالاهای اساسی نتوانست در کنترل قیمت این کالاها موفق باشد و ادامه آن محکوم به شکست است،گفت:دولت منابع حاصل از حذف یارانه ارزی کالاهای اساسی را مستقیما به مردم بدهد.

علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره بند الحاقی ۲ تبصره ۷ لایحه بودجه درباره تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی گفت: در شرایط فعلی حذف ارز یارانه‌ای (ترجیحی) کالاهای اساسی و آزاد سازی قیمت‌ها تنها راهکار افزایش قدرت خرید مردم است. با این سیاست می‌توانیم منابع حاصل از حذف یارانه ارزی کالاهای اساسی را به صورت مستقیم در قالب کارت اعتباری به مردم بدهیم و خود مردم برای پول شان تصمیم بگیرند.
نماینده مردم شازند در مجلس با بیان اینکه ارز یارانه‌ای تاثیری در معیشت مردم نداشته است، گفت: آنچه که مشهود است، اختصاص ارز یارانه‌ای به کالاهای اساسی نتوانسته در کنترل قیمت‌های کالاهای اساسی موفق باشد و ادامه این سیاست محکوم به شکست است.
وی ادامه داد: با اجرای این سیاست، رانت و  تعداد زیادی واسطه ایجاد شده است و عملاً پول مردم را با چند فیلتر به آن‌ها می‌دهیم. اگر قیمت‌ها را واقعی کنیم، در تهیه اقلام اساسی کمبود نخواهیم داشت و مردم می‌تواند به راحتی آن‌ها را تهیه کنند.
ابراهیمی با بیان اینکه با حذف ارز یارانه‌ای از قاچاق کالاهای اساسی جلوگیری می‌شود، گفت: درحال حاضر شاهد آن هستیم که کالاهای اساسی مشمول ارز حمایتی از کشور قاچاق می‌شوند و عملا به مصرف کننده نهایی نمی‌رسد. با حذف سیاست اختصاص ارز یارانه‌ای به کالاهای اساسی عملاً با قاچاق هم مبارزه خواهد شد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان تصریح کرد: نمایندگان مجلس پیشنهاد پرداخت مستقیم یارانه کالاهای اساسی را داده‌اند و امیدواریم این پیشنهاد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رای آورد.

(شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷) ۱۳:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها