پنج شنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۸:۳۴
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۳۸۹۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

عرضه مرغ بالاتر از قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، اجحاف به مصرف کنندگان است

حجتی گفت:، قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای مرغ منطقی است و فروش این کالا با قیمت‌های بالاتر اجحاف به مصرف کنندگان است.

محمود حجتی در جلسه بررسی وضعیت تامین و توزیع نهاده‌های تولید کالا‌های اساسی که عصر امروز با حضور معاونین و مدیران ارشد این وزارت و روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها برگزار شد، تصریح کرد: با در نظر گرفتن همه عوامل موثر بر تغییر قیمت کالا‌ها و بر اساس آنالیز قیمت‌های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم گوشت مرغ منطقی و منصفانه است و فروش این کالا با قیمت‌های بالاتر اجحاف به مصرف کنندگان است.
وی با اشاره به تامین نهاده‌ها و استمرار تولید گوشت مرغ در کشور اظهار داشت: ۷۰ درصد خوراک مورد نیاز تولید گوشت مرغ مربوط به نهاده ذرت است و در سال جاری این نهاده یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بیش از پارسال تامین شده و قیمت ذرت در بازار نیز از قیمت‌های مصوب، انحرافی ندارد.
حجتی خطاب به روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها تاکید کرد: با همکاری دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و قضایی باید روند تامین تا مصرف نهاده‌های تولید گوشت مرغ به صورت هوشمندانه کنترل و با سوداگری در بازار این کالای اساسی قاطعانه برخورد شود.
وی تصریح کرد: واردکنندگانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا‌های اساسی دریافت می‌کنند متعهدند این کالا‌ها را با قیمت مصوب و زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی به واحد‌های مرغداری و دامداری تحویل دهند.
حجتی تاکید کرد: نهاده‌ها باید بر اساس ظرفیت تولید به واحد‌های مرغداری اختصاص یابد.
وزیر جهاد کشاورزی، ایجاد و توسعه زنجیره‌های تولید را برای تامین نهاده‌ها و کاهش نوسانات قیمت در بازار ضروری عنوان کرد و افزود: اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تولید در بخش کشاورزی باید تقویت و تامین نهاده تا بازاررسانی محصولات کشاورزی توسط تعاونی‌ها انجام شود.
حجتی یادآور شد: با تقویت تعاونی‌های عشایری، امسال ۲۵۰ هزار تن نهاده جو توسط این تعاونی‌ها وارد شده است.

(پنج شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷) ۰۸:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها