چهارشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۴۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۳۸۶۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

تامین منابع خرید تضمینی گندم با حذف یارانه آرد واحدهای صنعتی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره محل تامین منابع مالی برای افزایش نرخ خرید تضمینی گندم در سال ۹۸ گفت:در کمیسیون تلفیق مقرر کردیم که دولت یارانه آرد واحدهای صنعتی را حذف و اعتبارات این بخش را صرف افزایش نرخ خرید تضمینی گندم کند.

عباس پاپی‌­زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت نهایی خرید تضمینی گندم در سال آینده گفت: بعد از کلی مذاکره و چانه­‌زنی، دولت قیمت خرید تضمینی گندم را برای سال آینده 1480 تومان درنظر گرفته بود که واقعا ظلم به کشاورز بود. این رقم بعد از پیگیری­ سوال از رئیس جمهور، استیضاح وزیر و اطلاع‌­رسانی رسانه ها به 1600 تومان افزایش یافت.
 
وی افزود: ما در لایحه بودجه 98 بازهم این مبلغ را بیشتر کردیم و مقرر شد که خرید گندم در سال آینده به قیمت 1700 تومان باشد. منابع موردنیاز را هم که دولت به بهانه آن نمی­‌خواست قیمت را افزایش دهد، پیش­‌بینی کردیم.
 
پاپی زاده درخصوص محل تامین منابع مالی مورد نیاز برای افزایش نرخ خرید تضمینی گندم گفت:در کمیسیون تلفیق مقرر کردیم که دولت یارانه آرد واحدهای صنعتی را حذف و اعتبارات این بخش را صرف افزایش نرخ خرید تضمینی گندم کند.
 
عضو کمیسیون تلفیق مجلس در پایان تصریح کرد: امیدواریم این مصوبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رای بیاورد.
 
به گزارش فارس، کمیسیون تلفیق در قالب جزء الحاقی به تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۹۸ مصوب کرد: «یارانه آرد صنف صنعت حذف و منابع حاصل از آن به خرید تضمینی گندم اختصاص می یابد».
(چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷) ۰۹:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها