چهارشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۳۸۶۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

صنعت آرد و نان کشور تعریفی ندارد/ یکسان سازی نرخ آرد و نان تنها راه حل رفع مشکلات نانوایان

کرمی گفت: طی دو ماه اخیر، نانوایی‌های آزاد پز در کل کشور با مشکلات متعددی در تامین مواد اولیه روبرو هستند.

محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم صنعتی ، با اشاره به اینکه صنعت آرد و نان کشور تعریفی ندارد، اظهار کرد: طی دو ماه اخیر، نانوایی‌های آزاد پز در کل کشور با مشکلات متعددی در تامین مواد اولیه روبرو هستند.
 
وی افزود: با راه اندازی سامانه جامع آرد و نان، نانوایان استان‌های مختلف برای دریافت سهمیه شان با مشکلات متعددی مواجه هستند، در حالیکه صدایشان به جایی نمی‌رسد.
 
کرمی ادامه داد: با توجه به آنکه در هر واحد صنفی حداقل ۷ تا ۸ کارگر کار می‌کنند، از این رو نبود مواد اولیه می‌تواند تعطیلی بسیاری از واحد‌های تولیدی را به همراه داشته باشد، اما متاسفانه دولت به این موضوع توجه چندانی ندارد.
 
کمبود آرد در نانوایی‌ها همچنان ادامه دارد/ توزیع قطره‌چکانی گندم در کارخانه‌های آرد
 
این مقام مسئول آرد را جزو اصلی‌ترین مواد اولیه نان برشمرد و افزود: با توجه به آنکه اسفند جزو ماه‌های شلوغ واحد‌های تولید نان به شمار می‌رود، از این رو وجود برخی مشکلات در تامین مواد اولیه از جمله آرد شرایط صنعت را نامساعد‌تر خواهد کرد.
 
وی با اشاره به اینکه یکسان سازی نرخ آرد و نان را تنها راه حل رفع مشکلات کنونی نانوایان است، بیان کرد: با توجه به آنکه دولت هر کیلو گندم را در سال آینده باید به نرخ ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان خریداری کند و با نرخ ۶۶۵ تومان در اختیار نانوایی‌های یارانه پز و ۹۰۰ تومان آزاد پز قرار دهد، بنابراین بار مالی سنگینی بر دوش دولت است که برای کاهش این فشار باید هرچه سریع‌تر یکسان سازی نرخ آرد و نان را اجرا کند.
 
این مقام مسئول در ادامه افزود: دولت برای حمایت از کشاورزان و تولید داخل باید یارانه به آن‌ها پرداخت کند و در مقابل نرخ آرد و نان را آزاد کند تا کارخانه‌های آرد و نانوایان در انتخاب گندم مورد نیاز خود مشکلی نداشته باشند.
 
رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم در پایان تصریح کرد: در شرایطی که پرداخت مطالبات کشاورزان با تاخیر صورت می‌گیرد، از این رو آزادسازی نرخ آرد و نان برای کاهش بار مالی دولت باید هر چه سریع‌تر انجام شود.
(چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷) ۰۹:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها