چهارشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۳۸۶۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

زیان یک هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ/ صادرات تخم مرغ همچنان ممنوع است

طلاکش گفت:هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۲۰۰ تومان بوده که این امر بیانگر زیان حداقل یک هزارتومانی مرغداران است.

فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار ، با اشاره به اینکه بازار تخم مرغ تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۲۰۰ تومان بوده که این امر بیانگر زیان حداقل یک هزارتومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ است.
 
وی افزود: با توجه به استمرار کاهش مصرف تخم مرغ، شرایط نامساعدی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت پیش روی این صنعت خواهد بود.
 
طلاکش با اشاره به اینکه پیگیری‌ها برای آزادسازی صادرات تخم مرغ به جایی نرسیده است، بیان کرد: تاکنون پیگیری‌ها در ارتباط با آزاد سازی صادرات تخم مرغ راه به جایی نبرده است. در شرایط کنونی بخشی از راه حل کنترل بازار، حذف مرغ‌های پیر به شمار می رود که در این ایام کار سختی است چرا که این امر مستلزم نقدینگی است و تا کنون برنامه خاصی برای این موضوع صورت نگرفته است.
 
تولید تخم مرغ به یک میلیون تن می رسد/ احتمال وضع عوارض برای صادرات تخم مرغ
 
این مقام مسئول درباره آینده بازار تخم مرغ در روز‌های آتی گفت: اگرچه در سنوات گذشته قیمت تخم مرغ در اسفند به سبب ازدیاد تقاضا از سوی صنایع غذایی و قنادی افزایش می‌یافت، اما امسال به دلیل وجود برخی مشکلات تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد که ادامه این روند خسارت جبران ناپذیری به صنعت وارد می‌کند.
 
به گفته وی، با توجه به مازاد تولید تخم مرغ پیش بینی می‌شود که متوسط قیمت هرکیلو تخم مرغ تا دهه سوم اسفند به دلیل افزایش نسبی تقاضا از ۶ هزار و ۵۰۰ تومان بالاتر نرود و مجدد از اواخر اسفند کاهش قابل توجه قیمت، متوجه صنعت خواهید شد.
 
طلاکش تولید روزانه تخم مرغ را ۲۷۰۰ تن اعلام کرد و افزود: با توجه به مصرف تخم مرغ در کشور، روزانه ۱۰۰ هزارتن از این میزان مازاد است که باید به بازار‌های هدف صادر شود.
 
دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با انتقاد از ممنوعیت صادرات تخم مرغ افزود: اگرچه وزارت جهاد کشاورزی خواستار رفع ممنوعیت صادرات به منظور حمایت از تولیدکنندگان است، اما به سبب مخالفت دستگاه‌های بیرون صادرات همچنان ممنوع است که ادامه این روند زیان مرغداران را به همراه دارد.
 
طلاکش در پایان با اشاره به اینکه واردات تخم مرغ ضربه مهلکی به صنعت وارد می‌کند، تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، مسئولان امر از هفته گذشته قول دادند که صدور مجوز‌های قبلی واردات متوقف شده است چرا که واردات تخم مرغ ورشکستگی تعداد زیادی از مرغداران را به همراه دارد.
(چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷) ۰۹:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها