سه شنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۸:۲۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۳۸۲۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

تمهیدات ویژه برای تنظیم بازار شب عید/تشکیل تیم های نظارتی برای کنترل قیمت و کیفیت

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: طرح ویژه تعزیرات از ۷ اسفند تا ۱۶ فروردین ۹۸ با ۵۰۰ تیم نظارتی سازمان تعزیرات اجرا می‌شود.

یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص کنترل بازار شب عید تصریح کرد: طرح ویژه تعزیرات در بخش اول از فردا ۷ اسفند شروع می‌شود و تا ۲۸ اسفند ادامه دارد که شامل کنترل قیمت کالا‌های مورد نیاز مردم از جمله خشکبار و میوه و نمایشگاه‌های بهاره است.
وی ادامه داد: بخش دوم نظارت از ۲۸ اسفند تا ۱۶ فروردین صورت می گیرد که شامل نظارت بر مراکز خدماتی و بهداشتی، رستوران ها، هتل‌ها، مراکز تفریحی و موادغذایی خواهد بود.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: ۵۰۰ تیم گشت مشترک در سراسر کشور فعالیت می کنند که حدود ۳ و نیم برابر گشت تعزیرات در سال گذشته است.
از صادرات میوه در شب عید خودداری شود
بر اساس این گزارش در ادامه متبحری دبیر اتحادیه میادین تره و بار بزرگ در خصوص تامین میوه شب عید  با اشاره به اینکه میوه به حد کافی در انبار‌ها موجود است، گفت: ما با صادرات تجار مشکلی نداریم، ولی درخواست می‌کنیم از صادرات میوه در ایام شب عید خودداری شود.
وی افزود:کار ما بر حسب عرضه و تقاضا است و راهکارهایی از قبل در نظر داشتیم و نامه نگاری هایی با وزارت صمت انجام دادیم تا صادرات این یک ماهه میوه و تره بار کمتر شود.
متبحری با اشاره به اینکه تنها در نارنگی کمبود داریم گفت: اگر وزارت جهاد کشاورزی یک قلم نارنگی را وارد بازار کند دیگر کسری برای بازار شب عید نداریم.
تشکیل تیم های نظارتی برای کنترل قیمت و کیفیت خشکبار
در ادامه احمدی رئیس اتحادیه خشکبار از رایزنی با مراکز مختلف برای تامین خشکبار و آجیل عید نوروز گفت: هماهنگی های لازم با وزارت جهاد انجام دادیم و در بحث تخمه کدو گوشتی مشکل داشتیم که در حال برطرف شدن است همچنین با تجار پسته هماهنگ کردیم تا صادرات پسته کنترل شود .
وی افزود: ۳۰ تیم دو نفره اتحادیه در شهر تهران برای بازرسی و نظارت قیمت و کیفیت خشکبار به کمک سازمان تعزیرات تشکیل شده است.
رئیس اتحادیه خشکبار گفت: میزان سود فروش ۱۰ درصد برای کسبه و ۳ درصد برای تجار است و نباید قیمت خشکبار را بیش از قیمت مصوب به فروش برسانند.
وی به تجربه فروش شب چله گذشته اشاره کرد و گفت: در شب یلدا اتحادیه خشکبار از کف و سقف قیمت آجیل برای کنترل بازار استفاده شد. اما تنوع کیفیت خشکبار و مشخص کردن قیمت اجناس قیمت گذاری خشکبار را بسیار مشکل کرده است.
افزایش جوجه ریزی به منظور تولید بیشتر مرغ
در ادامه رئیس انجمن مرغ گوشتی از افزایش جوجه ریزی برای تامین گوشت مرغ در شب عید خبر داد و گفت: در دو ماهه گذشته ۱۵ درصد افزایش جوجه ریزی داشتیم که برای شب عید ۱۵ درصد افزایش تولید داشته باشیم. برای مرغ گوشتی، قیمت ۱۱.۵ هزار تومان قیمت مناسبی است.
وی افزود: فروشندگانی که قیمت مرغ را بالاتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشند از یارانه دولتی برای تامین دان مرغ برخوردار نیستند.
یوسفی گفت: دولت باید قیمت مرغ در بازار را تک نرخی کند تا یارانه بگیران قیمت مرغ را بیش از قیمت مصوب ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان نفروشند.
یوسفی با بیان اینکه ۷۰ درصد مرغ مصرفی تهران از سایر استان‌ها تامین می‌شود گفت: بعضا استانداری ها برای تعادل بازار مرغ استان، برای خروج بار ممانعت می کنند که به این دلیل مشکلاتی را در توزیع مرغ در تهران شاهد هستیم.

(سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷) ۰۸:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها