دوشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۷:۰۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۳۸۱۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

افزایش تقاضای گل در آستانه روز مادر

بررسی‌های میدانی از بازار گل نشان از آن دارد که اگرچه تاکنون آنچنان تقاضایی برای خرید گل برای روز مادر وجود ندارد ولی به گفته فروشندگان از عصر امروز تقاضای گل برای روز مادر آغاز می‌شود.

فروشندگان گل گفتند: در روز جاری نسبت به چند روز گذشته قیمت گل با رشد ۲۰ درصدی مواجه شده و این در حالی است که هزینه تولید گل نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.
دلیل عدم تناسب قیمت گل با هزینه تمام شده از سوی فروشندگان، افزایش قیمت‌ها در روز موسوم به پاسداشت روز عشق در حدود دو هفته پیش و خنک بودن هوا و تأثیر آن بر عمر گل است.
همچنین شرکت‌ها برای پاسداشت روز مادر به خرید گل می‌پردازند که بررسی‌ها نشان از آن دارد شرکت‌ها نسبت به سال‌های گذشته خرید خود را قطع نکرده‌اند و تنها از حجم خرید کاسته‌اند.
اما نکته قابل توجه در این میان آن است که عموم خانواده‌ها برای پاسداشت روز مادر به خرید گل می‌پردازند، اما میزان و کیفیت خرید آنها ارتباط مستقیمی با میزان درآمدشان دارد.
بینندگان جای خریداران در بازار بزرگ را گرفتند
اما اگر به جز خرید گل به دنبال تهیه کادوی دیگری باشید و به بازار بزرگ تهران سری بزنید متوجه آن خواهید شد که نسبت به روزهای گذشته حجم رفت و آمدها در سطح بازار تهران و کوچه مروی افزایش یافته است.
در کنار واحدهای صنفی، دست‌فروشان کسب‌وکار بهتری دارند و توانسته‌اند کارشان را با ارائه تخفیف‌های خاص رونق ببخشند، اما در این میان اگر واحد صنفی ویترین مغازه خود را به نوشته تخفیف ویژه و جشنواره فروش تزئین کند، می‌تواند فروش مناسبی داشته باشد، زیرا اکثر افراد به دنبال تخفیف و جنس ارزان هستند.
رستوران‌گردی به جای خرید روز مادر و شب عید
میدان سبزه میدان بازار بزرگ تهران در کنار جای دادن به واحدهای صنفی پوشاک و لوازم منزل، میزبان رستوران‌های به نامی است که بررسی‌های میدانی نشان از آن دارد بیشترین تقاضا در روز جاری برای واحدهای رستورانی و دست‌فروشان غذا است.
طلا گران‌تر از قبل / ‏‬ تقاضایی در بازار نیست
همان‌طور که گفته شد بازار بزرگ پذیرای بسیاری از خریداران است اما تمام این حضور به خرید منجر نمی‌شود. بازار طلا و سکه از این قاعده مستثنی نیست و حتی با وجود آنکه در روزهای گذشته تقاضای قابل توجهی برای سکه یک گرمی وجود داشت، حجم تقاضا برای انواع سکه و مصنوعات طلا کاهش یافته است.
در حال حاضر قیمت هر اونس جهانی طلا ۱۳۳۰ دلار و ۳۰ سنت، هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۸۹۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۳۶ هزار و ۳۰۰ تومان است که با توجه به این قیمت‌ها ارزش هر قطعه سکه طرح قدیم چهار میلیون و ۶۴۱ هزار تومان، سکه طرح جدید چهار میلیون و ۷۵۶ هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و ۶۸۱ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۲۱ هزار تومان و سکه یک گرمی ۸۵۱ هزار تومان است.
این قیمت‌ها در حالی به ثبت رسیده که دلالان بازار ارز قیمت دلار آمریکا را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام می‌کنند و اگر فردی خواهان فروش دلار باشد هر دلار آمریکا را ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری می‌کنند و این در حالی است که آنچنان تقاضایی در بازار ارز برای یورو وجود ندارد و حجم قابل توجهی از دلالان خواستار خرید دلار و ارز از مردم هستند.
اسکناس تا نخورده چند؟
همچنین با نزدیکی به ایام پایانی سال و شب سال نو میزان تقاضا برای اسکناس تا نخورده افزایش می‌یابد که برخی بانک‌ها با نظارت بانک مرکزی به عرضه انواع اسکناس می‌پردازند، اما در شرایط فعلی هر بسته اسکناس ۵۰۰ تومانی نو ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان، اسکناس ۱۰۰۰ تومانی ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تومان، اسکناس ۲۰۰۰ تومانی ۲۳۰ هزار تومان، اسکناس ۵۰۰۰ تومانی ۵۸۰ هزار تومان و اسکناس ۱۰ هزار تومانی یک میلیون و ۶۰ هزار تومان از سوی دلالان در سبزه میدان به فروش می‌رسد.

(دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷) ۱۷:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها