دوشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۶
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۸۳۸۱۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس شیرینی و شکلات

بازار شیرینی در آستانه روز مادر/کمبودی در عرضه شیرینی وجود ندارد

بهره مند گفت: علی رغم افزایش قیمت مواد اولیه، نرخ شیرینی برای روز مادر و شب عید از ثبات نسبی در بازار برخوردار است.

علی بهره مند رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از آرامش حاکم بر بازار شیرینی در آستانه روز مادر خبر داد و گفت: علی رغم افزایش قیمت مواد اولیه، نرخ شیرینی برای روز مادر و شب عید از ثبات نسبی در بازار برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه مشکلی در عرضه شیرینی وجود ندارد، افزود: هم اکنون قنادی‌های سطح شهر آمادگی کامل برای عرضه شیرینی در این ایام را دارند و جای هیچگونه نگرانی مبنی بر تامین و کمبود عرضه نیست.
بهره‌مند ادامه داد: با توجه به افزایش چشمگیر مواد اولیه و کاهش قدرت خرید خانوار به قنادان ابلاغ کردیم که به هیچ عنوان قیمت‌ها را افزایش ندهند تا خانوار‌ها بتوانند مایحتاج خود را خریداری کنند.
این مقام مسئول نرخ مصوب هر کیلو شیرینی‌تر را ۲۶ هزار، شیرینی دانمارکی ۲۱ هزار، زبان و پاپیون ۲۱ هزار و ۵۰۰، برنجی ۲۱ هزار و ۵۰۰ و کیک یزدی ۱۵ هزار تومان اعلام کرد.
وی از افزایش قیمت شکر در بازار خبر داد و گفت: با استمرار افزایش قیمت مواد اولیه، دیگر واحد‌های صنفی نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند که به همین خاطر از مسئولان انتظار می‌رود از گرانی مجدد مواد اولیه در بازار جلوگیری کنند.
به گفته این مقام مسئول، هم اکنون قنادان در تامین روغن، شکر و آرد با مشکلاتی روبرو هستند که این امر بر افزایش هزینه‌های تولید تاثیر بسزایی دارد.
بهره‌مند با اشاره به اینکه اتحادیه برنامه‌ای برای افزایش قیمت شیرینی ندارد، بیان کرد: با توجه به آنکه مصرف شیرینی جزو اقلام ضروری خانوار به شمار نمی‌رود، از این رو صلاح نمی‌دانیم که قیمت از رقم کنونی بالاتر رود چرا که این امر منجر به از دست دادن مشتریان خواهد شد.
رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان درباره اینکه سایر اقلام شیرینی قیمت مصوب ندارد، اظهار کرد: اگرچه قیمت سایر اقلام شیرینی تابع متریال و کیفیت است، اما اتحادیه بر قیمت‌ها نظارت دارد. ضمن آنکه افراد در صورت تخلف واحد‌های صنفی شکایات خود را به سامانه ۱۲۴ یا شماره تلفن ۶۶۹۴۴۴۹۹ مطرح کنند.
وی در پایان در توصیه‌ای به خانوار تصریح کرد: با توجه به آنکه بسیاری از افراد سودجو در ایام پایانی سال با اجاره کردن واحد‌های صنفی اقدام به توزیع شیرینی و آجیل نامرغوب می‌کنند که امکان رسیدگی به شکایات افراد وجود ندارد، از این رو به خانوار‌ها توصیه می‌شود که از واحد‌های صنفی مجاز و دارای پروانه کسب شیرینی و آجیل مورد نیاز خود را خریداری کنند و فریب قیمت‌های پایین را نخورند.

(دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷) ۱۳:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها