دوشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۱
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۳۸۰۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس اقتصاد

بخش خصوصی در شفافیت اقتصادی پیش قدم شود

یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است امروز نبود شفافیت و شکل گیری کانون‌های فساد یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی است که اقتصاد ایران با آن روبه روست و بخش خصوصی می‌تواند برای عبور از این شرایط نخستین گروهی باشد که به سمت شفافیت حرکت می‌کند.

سید محمد جلالی پروین اظهار کرد: اقتصاد ایران در طول ماه‌های گذشته با مشکلات جدی دسته و پنجه نرم کرده است و در چنین فضایی با توجه به تحریم‌های بین‌المللی ما باید تلاش کنیم محدودیت‌های داخلی اقتصاد را کاهش دهیم.
به گفته وی استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اقتصاد داخلی جز با حضور قدرتمند بخش خصوصی ممکن نخواهد بود و برای رسیدن به این هدف یک اتاق بازرگانی قدرتمند مقدمه کار است.
این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه شفافیت اصلی‌ترین دغدغه امروز اقتصاد ایران است، گفت: در این راستا بخش خصوصی می‌تواند پیش قراول تحولات باشد. متأسفانه در سال‌های گذشته عملکرد بخش خصوصی در اتاق به طور دقیق قابل رصد نبوده است.
پروین افزود: اقتصاد، تک صدایی را نمی‌پسندد و همین موضوع در رابطه با اتاق نیز صدق می‌کند. اگر در اتاق بازرگانی صدای تمام گروه‌ها شنیده شود و با تضارب آرا نتیجه نهایی، صدای واقعی بخش خصوصی باشد می‌توان انتظار داشت که لااقل اطلاعاتی دقیق به دولت و نهادهای تصمیم گیر ارائه شود.
به گفته وی اتاق بازرگانی تهران یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی است که باید به دولت برای تصمیم گیری نهایی مشاوره بدهد و برای ارائه مشاوره‌های واقعی، عدم وابستگی به دولت نقشی اساسی ایفا می‌کند.
این عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان تلاش برخی دولت‌ها برای به وجود آوردن سیطره بر اتاق بازرگانی، اظهار کرد: چنین رویکردی نه به نفع بخشی خصوصی و نه به نفع اقتصاد ایران در سطح کلان خواهد بود. نباید این شک به وجود بیاید که دولت در بخش خصوصی دخالت می‌کند.

(دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷) ۱۲:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها