دوشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۳۷۸۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

بهانه‌ای که نباید از نانوای محل پذیرفت

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از استان سمنان به عنوان تنها استانی در کشور نام برد که خبازی‌های آن مختارند که آرد مورد نیاز خود را از هر کارخانه آردی که مختارند تهیه کنند.

عبدالرحیم تحصیلی اظهار کرد: این مهم با هدف ارتقاء کیفیت نان در استان اتخاذ شده و این رویه در هیچکدام از استان‌ها مرسوم نیست.
 
وی با بیان اینکه خبازان در دیگر استان‌ها محدود به تامین آرد از یک کارخانه آرد مشخص‌اند تصریح کرد: با ابتکار عمل اداره کل غله این محدودیت را در استان برداشتیم و همین به افزایش کیفی نان در استان کمک شایانی کرده است.
 
معاون اداره کل غله استان سمنان با بیان اینکه این رویه باعث ایجاد رقابت بین کارخانه‌های آرد استان نیز شده اضافه کرد: هر جا انحصاری وجود داشته باشد امکان بروز مشکلات نیز در آن بیشتر است لذا این مهم انگیزه کارخانه‌ها را نیز برای تولید آرد باکیفیت‌تر نیز بیشتر کرده است.
 
وی با بیان اینکه با این عمل این بهانه که نانوا مدعی شود آرد کیفیت ندارد را از خباز گرفتیم چرا که از هرکدام از کارخانه‌های آرد استان که آرد باکیفیت‌تری را دارند می‌تواند خرید کند، خاطرنشان کرد: خباز در انتخاب کارخانه آرد و آرد خریداری شده کاملا مختار است و شهروندان نیز نباید بهانه غیرکیفی بودن آرد را از نانوا بپذیرند.
 
تحصیلی با بیان اینکه گندم پیش از آرد شدن 24 ساعت در آب خیسانده می‌شود گفت: چنانچه کارخانه مدت زمان خواب گندم در آب را کاهش دهد در کیفیت آرد تولیدی موثر است.
 
معاون غله استان از وجود پنج کارخانه آرد در این استان خبر داد و گفت: این کارخانه‌ها در شهرستان‌های سمنان، سرخه، گرمسار، دامغان و شاهرود هستند و آرد تولیدی آنها بیش از نیاز استان است و از این رو بخشی از نياز استان‌های همجوار را هم تامین می‌کنند.
 
وی از وجود 800 خبازی در سطح این استان خبر داد و افزود: 575 خبازی یارانه‌ای و 229 خبازی آزادپز در سطح استان فعالیت دارند ه بربری با 225 واحد و لواش با 210 واحد بیشترین سهم را در بین خبازی‌های استان دارد.
 
معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه آزادپزها هم چند سالی است که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند ادامه داد: در حال حاضر به آزادپزها هم آرد یارانه‌ای داده می‌شود و البته یارانه اعطایی به این خبازی‌ها نسبت به یارانه‌ای‌های اولیه کمتر است.
 
به گزارش ایسنا، وجود آرد نامرغوب و بی‌کیفیت یکی از مرسوم‌ترین بهانه‌های نانوایان در پاسخ به اعتراض شهروندان در قبال کیفیت پایین نان تولیدی است.
(دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷) ۰۹:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها