دوشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۱:۱۸
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۳۷۷۷
گزارشگر : ۳۵۱۴
آسیا
سرویس اقتصاد
یادداشت دکتر علیرضا شیرمحمدی

اتاق بازرگانی و اجرای ناقص قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار

علیرضا شیرمحمدی عدم اجرای صحیح قانون و یا اجرای گزینشی آن همواره یکی از چالش های بزرگ در کشور ما بوده است. به عنوان مثال قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار که به حق می توان گفت یکی از قوانین کلیدی برای افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور توسط قانون گذار تصویب و جهت اجراء پیشنهاد شده است، دارای دو بخش بسیار مهم و کلیدی است.

الف: تشکیل شورای گفتگو 
ب: تشکیل سازمان نظام مشاوره مدیریت 

 
به نظر می رسد، تشکیل شورای گفتگو به دلیل، علاقه وافر مدیران در بخش دولتی و خصوصی به برگزاری جلسات، تا حدود زیادی حداقل در قالب برگزاری جلسات شکل گرفته است، حقیقتا در برخی موارد هم موثر واقع بوده، ولیکن بسیاری از تصمیمات و خروجی های این جلسات به مرحله اجراء نرسیده و نهایتا می توان گفت جز تلف نمودن زمان و هزینه نتیجه ای در بر نداشته است. 
در همین قانون که اتفاقا می تواند سهم بخش خصوصی را در اقتصاد کشور افزایش دهد، پیشنهاد تشکیل سازمان نظام مشاوره مدیریت به منظور توانمند سازی بخش های دولتی و خصوصی در تصمیم سازی های خرد و کلان پیشنهاد شده است، اما متاسفانه توجهی به این مهم صورت نگرفته است. 
اگر چنانچه در سال های اخیر این موضوع مورد توجه قرار می گرفت، می توانستیم با استفاده از الگوی صحیح چالش های کشور را حل و فصل نماییم. این نظام می توانست جایگزین خوبی برای جلسات و دورهمی های گسترده ای باشد که اغلب حاصلی جز تصمیم برای برگزاری جلسات بعدی را به همراه نداشته است. 

(دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷) ۰۱:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها